TRILLEN 200 tdi

• Albert

Hallo Prikkers

Had een 2.5 turbo diesel , nu een 200 TDI ingebouwd , vanaf begin erg trillen bij lage toerentalen en bij uitschakelen motor.

( Had bij inbouw gelijk maar de motor steunen vervangen , voor nieuwen ( STC 434 ) niet dat de ouden van turbo diesel versleten waren .

Las later op een engelse site dat de motor steunen van een 200 TDI disco soepeler zijn dan een defender.

Toen de ouden van de turbo diesel er ingezet , het trillings probleem opgelost.

Wie weet welke motor steunen er in moeten , graag het bestel nummer van soepele motor steunen.

Groeten Albert.

• Laro

Hoi, ik heb dezelfde ombouw gedaan en nu ook een trillende carosserie, moet er ook zachtere rubbers in zetten.

• sjorsboomschors/aka/PP

ik heb deze erin. al 5 jaar;)

http://www.paddockspares.com/anr1808-engine-mounting-gearbox-mounting.html?___SID=U

link

• Scratch

De motor rubbers die bij een 200tdi horen zijn heel anders dan die van de Na of de Td (ANR2488 - Engine mounting rubber - 200TDI) Je heb hier ook andere motor steunen voor nodig en andere steunen aan het chassis !

• sjorsboomschors/aka/PP

gaat toch over een 200tdi??8-)

• Sander van Beek

Ik heb gemerkt dat er een enorm kwaliteitsverschil in de rubbers zit. De OEM versies die bijna nergens meer te krijgen zijn zijn veel zachter dan de namaak. Deze kun je indrukken met je vinger, bij de aftermarket lukt dat niet.

Zelfs toen ik bij lrdirect OEM bestelde kreeg ik toch de hardere versie… Hier kun je ze nog krijgen: http://ekmpowershop15.com/ekmps/shops/glencoyne/engine-mounts-200tdi-series–defender-oem-22-p.asp

• Scratch

sjorsboomschors/aka/PP Schreef:

——————————————————-

> gaat toch over een 200tdi??8-)

Klopt, afgebeelde foto zijn geen standaard rubbers voor de 200TDI.

• Gerard

Bedankt voor de tip!

Gelijk besteld want die van mij zijn niet meer zo best …

Gerard

• Bram90

Ik ga deze ook maar bestellen denk ik, is het nog zinvol om deze ook te bestellen voor de versnellingsbakken? Heb die van de bakken namelijk net vervangen door de harde varianten (zaten al harde varianten op). Heb alles nu los liggen en doe het liever in een keer goed.

• Henk Bossinade

Albert,de STC434 rubbers die je eerst had ingebouwd zijn voor de V8.. Jij moet inderdaad de ANR1808 rubbers hebben. Deze zijn gewoon bij de dealer leverbaar en kosten iets van 23 Euro . Vr gr Henk B.