brandstof pomp

• Michel WaZ

Je overtollige brandstof zal toch retour naar je tank moeten………….de straat op is natuurlijk ook een optie >:D< . Je pomp draait gewoon zijn omwentelingen en zorgt dat de brandstofaanvoer tijdens acceleratie of een bepaalde snelheid voldoende is en er zal door plaatsing van de juiste pomp altijd een ‘ overschot ’ zijn. Heb je een pomp met te laag volume dan zal de motor gaan inhouden of zelfs stoppen…….. Pompdruk maakt niet uit, tenzij het een EFI of diesel is.

Dus er is altijd ‘ overproductie ’ en dat gaat via de retourslang weer naar de benzinetank.

Heb je al eens naar een Facet brandstofpomp gekeken?

Groet Michel WaZ

• ronald39

Fazet zitten leuke tussen , ook een paar die heeeeeeeeeel veel op bovenstaande lijken :D .

Zal er nog eens overdenken ,

hoe een retour aan te brengen op de carb ,

• Eric&Betty Boop

ronald39 Schreef:

——————————————————-

> Ik Koop idd een duurdere , maar waarom een retour

> , zit toch een vlotter in de carb ? Die de boel

> afsluit ,

Nogmaals. Om wat voor blok en carb gaat het???

Het originele mechanische opvoerpompje is en membraampompje en de benzine versie levert ong. 3-5 psi drukverschil tussen in-en uitgang.

De diesel versie levert bijna het dubbele zo uit mijn hoofd.

Als de vlotternaald van de carb dan dicht gaat omdat de vlotterkamer vol is blijft het membraam loos op en neer gaan in de brandstof in de opvoerpomp.

Zet je er nu een elektrische opvoerpomp met meer druk voor in de plaats dan perst die de benzine gewoon langs de vlotternaald en zal je dus in de toevoer naar de carb een drukregelaar met een retour aansluiting moeten zetten.

Het mooiste is dus een elektrisch membraampompje met dezelfde opbrengst als de mechanische. Roterende-of plunjerpompjes leveren meestal meer druk en dan ben je er dus niet met alleen een pompje.

Ik heb nog steeds een origineel mechanisch opvoerpompje op mijn 2,25 en die doet het al heel wat jaren pobreemloos. De imitatie pompjes zijn over het algemeen van niet al te beste kwaliteit.