Wat is de oliedruk van een 300 Tdi ?

  • Hybrid In France

    De 300 Tdi in de 110 blijft olie lekken aan de uiteinden (voorste - & achterste krukaskeering)

    NIeuwe keeringen & pakking hebben niet echt verbetering gebracht, olie blijft lekken op die plaatsen. Geen carterdruk, geen verstopte carter ventilatie, motor start op de knop. ..

    Welke oliedruk waarden moet ik meten bij een 300 Tdi blok ?

    Krijg tegenstrijdige informatie vanaf het net..

    Dank.

  • pascal ubags

    hallo

    olie druk meter aansluiten bij olie filter ipv zenzor.

    stationair volgens wphandboek 1,76 bar.

    wordt toch eens tijd dat je de juiste boeken koopt, of download. hier staat alles in.

    gr pascal

  • Hybrid In France

    Dank voor dit vriendelijke antwoord.

    Het Franse werkplaats handboek noemt andere getallen, nl. 2.1 tot 4 bar.

    Vandaar de vraag.

  • RobSLaro

    Gewoon uit mijn hoofd 2 tot 4 bar, maar wat steekt er achter je vraag?

    Misschien geven jullie verschillende waardes omdat de één onbelast is en de ander tijdens belasting?!?

    Nou elkaar weer een handje geven en weer vrolijk buiten spelen jongens :)-D

  • Thimo

    Kontroleer de veer en kogel m.b.t. de overdrukregeling, deze kunnen de lekkage ook veroorzaken.

    Mvg Thimo.

  • Wim Janssen

    lekkende keerringen hebben weinig te maken met de oliedruk in je blok.

  • Hybrid In France

    Goede Middag,

    Dank voor de reacties.

    “lekkende keerringen hebben weinig te maken met de oliedruk in je blok.” - zou heel goed kunnen, maar wat dan wel ?

    - Er is geen “by-blow” (lekkage langs zuiger)

    - Er is geen carter(over)druk

    - Er is geen sprake van verkeerde montage

    De oliedruk is max. 3.8 bar en loopt niet verder op met oplopend toerental de de overdruk doet zijn/haar werk.

    Slechte kwaliteit keerringen is gesuggereerd…

  • Wim Janssen

    Als je geen carterdruk hebt, zou een goede en goed gemonteerde keerring gewoon zijn werk moeten doen. Zijn je assen niet ingelopen ter hoogte van het afdichtvlak? Wat voor keerring heb je aan de achterkant? Een ruuber uitvoering of zo'n dowty seal?

  • Hybrid In France

    “..Als je geen carterdruk hebt, zou een goede en goed gemonteerde keerring gewoon zijn werk moeten doen…” Volledig mee eens en daarom hebben we ook niet echt een idee waar het nu nog te gaan zoeken.. De seals komen bij DLS France vandaan en zijn verkocht als OE. De achterste is het bekende aluminium huis ding.

    Alle “pasvlakken” vertonen geen spoor van slijtage of afwijkingen.

    Er is naar het schijnt wel een probleem met de kwaliteit van seals wist een zeer bekende motor reviseerder in Engeland te melden en ook hij had geen andere suggestie dan “bewezen kwaliteit” seals te gaan gebruiken. Die zijn nu dus onderweg en als ik weer thuis ben over 3 weken gaan we fijn weer aan de gang om wederom de boel open te vervangen. Blijft het dan nog lekken is er geen andere oplossing dan de boel gewoon maar in te wegen en een andere motor te gebruiken.

    Helaas geen Mazda dan..

  • sjorsboomschors/aka/PP

    te dunne olie?