speling en trillen

• Elbert

Mijn 109 ex militair trilt nogal in de aandrijving tijdens het rijden. Nu ben ik eronder gekropen en ontdekte ik speling op het lager van de achterste differentieel waar de aandrijfas naar binnen gaat. Ook kan ik de as bij het schuifdeur iets op en neer bewegen. Is het lager na te stellen en is het schuifdeur een kwestie van vol pompen met vet? OOok hoor ik mijn rechter voorwiel als ik het draai, moeten dan de lagers vervangen worden

Er zit geen speling op. Ik hoor het graag.

Groeten, Elbert

• Alan T

Een klein beetje spelling op je dif is nog wel te verhelpen met nastellen, maar als hier serieus ruimte op zit moet je toch echt nieuwe lagers monteren.

Als je schuifstuk versleten is ben je al te laat met vet, niet te lang mee doorgaan vinden je lagers van dif en bak nie lekker.

Als je je lagers hoort is er maar een oplossing, Vervangen

maar weet je zeker dat je je lagers hoort en niet je rem?

Succes tis mooi weer om te klusse met een :)-D durby

• elbert

dank voor de snelle reaktie.

Ga maandag eronder en kijken wat er te stellen valt.

heb iig een compleet wiellager liggen dus dat komt goed., Kijken wat vet in de as doet

en even zien of ik ergens een Caladonian of Dark island kan vinden voor erna:)-D

• elbert

Nou, het trillen is/wordt opgelost. Achterste kruisje zit iets speling in. dif lager kon ik iets bijstellen.

Schuifstuk van de as is gelukkig goed.

Nu wl mij handrem ook net doen waar hij voor gemaakt is dus had ik hem uit elkaar gehaald.

Enige tijd geleden had ik hem gereviseerd.

nieuwe voering erin, het remsysteem schoongemaakt en opnieuw ingevet maar hij glijdt er nog steeds doorheen.

Zo afgesteld dat hij bij na aanloopt maar ik kan de auto er gewoon doorheen duwen..

Hij is niet vet dus wat met ik doen

Groet, Elbert