Hallo!
Ik ben het roken van mijn 109 (SIII; 2.25 5MB benzine) een beetje zat.
Het is wel erg veel rook, en ik moet erg veel olie bijvullen.
Dan zijn er denk ik 3 manieren:
1) het probleem zoeken en oplossen
2) een gereviseerd blok erin
3) een gokblok kopen en erin zetten
Met 1 ben ik een paar jaar terug begonnen, door er een gereviseerde Turner Engineering kop op te zetten. Dat was de belangrijkste oorzaak dus niet, alhoewel het wel iets minder is geworden.
Wat ik gek vind, is dat mijn oliepeilstok er niet helemaal in kan (komt onderaan iets tegen, dan moet ik hem echt doorduwen) dus wellicht is de oil sump wel verkeerd? Zou dat uit kunnen maken voor de oliedruk, gooi ik er daardoor teveel olie in en verbrandt hij dat steeds? (als ik hard rem gaat vaak het lampje branden)
Als ik mijn compressie test, wat zouden dan +/- de juiste waarden zijn voor deze motor?
Hebben jullie verder nog tips/ideeën/een goede motor staan eventueel?
Hoor't graag!
Groeten
Paul