Lekkage softdash

• megamannen

Hemeltje werd bij mij niet nat maar zodra ik een bocht maakte gutste het water via de A stijl naar beneden.

Gevolg was dat de voetenbak nat was.

Het water bleef dus als het waren op de bovenkant van de hemel liggen denk ik of had zich ergens anders verzameld.

• michel

kijk eens waar de slangen nou eindigen……………..ja hoor ……in de paravan, en precies voor de dikke kabel die naar binnen loopt..

gewoon die slang iets inkorten zodat deze eindigt achter de kabels.

• wilberth

Heb de mijne afgelopen week door de wasstraat gereden :)

Lekker zelf erin blijven zitten (kids mee, vonden dat geweldig) en je kunt alle rubbers controleren.

Groet wilberth

• lucas.adriaanse

Wij moeten bij het restaureren 9 van de 10 keer het koets ‘vlak’ onder de paravaan lassen. In het midden zit een deel dat je het best kunt omschrijven als een vissenkom …… Aan beide zijden een drempeltje en daar tussen een iets lager liggend middengedeelte. Bij de harddash stroomt de kachelaanzuigstroom daar nog rechtdoor naar achteren ….. hetgeen deze waterkom nog regelmatig droogt.

Bij de softdash buigt de aanzuigstroom meteen af naar links of rechts, afhankelijk of je rhd of lhd stuurt, en droogt genoemde vissenkom nóóit eens op.

Kijk naar de richel op het schutbord net achter het stuk isolatierubber achter de motor. Roest te zien ?? Bingo, rot vanuit de vissenkom !

Sterkte

Lucas

• Bas

het lijkt opgelost, alle rubbers van het schuifdak met een beetje wasbenzine schoongemaakt en vervolgens ingevet met vaseline.

Ik had de tip ergens gelezen en er weinig vertrouwen in, maar het lijkt over. Het is moeilijk echt te controleren, het is nog steeds vochtig in de dikke dempingslaag maar het lijkt droger te worden.

Ik las dat iemand deze lekkage had en het via de A-stijlen in de voetenbakken kwam, leek mij simpel te proberen.

Bedankt allen.