Hefbrug met 1 zuil

  • Henk Bakker

    Heeft iemand van jullie ervaring met hefbruggen met 1 zuil.

    http://www.twinbusch.nl/product_info.php?products_id=1

  • Jeroenm

    Hallo Henk,

    ik vind het nogal wat om je auto daarop te zetten. Ook de prijs is niet bepaald 1 kolom's.

    Als je de ruimte hebt zou ik die gebruiken om een vierkolom's neer te zetten, zeker als je wat moet duwen en trekken aan je LR >:D<

    Met groet,

    Jeroenm

  • Jurgen van Aken

    Hoi,

    ervaring heb ik er niet mee, maar vanuit de advertentie gezien zie ik al wel wat minpunten.

    -1- Max capaciteit is 2.5 ton, als je daar een 110 op zet zit je al ver richting die grens

    -2- Hij is verrijdbaar, weegt daarentegen 720kg met een vloeroppervlak van pakweg 1.26 x 2.40 en 2.60 hoog

    Dat verrijdbare heeft meteen een eis: je ondergrond zal (nagenoeg) waterpas moeten zijn en in staat om eea te kunnen dragen.

    Mijn mening…. ik zou liever voor een vaste opstelling gaan.

    Groeten,

    Jurgen

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Ik heb een tijdje een twee kolomsbrug gehad, die is ideel voor lichtere auto's, maar een LR moet je tillen onder het chassis en dan moet je de armen bijna maximaal uitschuiven

    Maakt de boel een stuk minder stabiel.

    Ik heb nu een 4 koloms brug en dat werkt een stuk prettiger.

    wat ik van een kolomsbruggen gezien heb is dat je een groot deel van de onderkant niet kan bereiken en daar heb je de brug uiteindelijk voor.

    verder lijkt het mij met een lr niet echt stabiel, dus geef mij maar een vier koloms brug.

  • G-men (Gargamel)

    Als hij in duitsland verkocht wordt, dan zou ik me niet zoveel zorgen maken dat hij die 2,5 ton niet veilig kan tillen.

    Ander punt is of je hem er op een veilige manier op kwijt kunt. Gezien de afmetingen en het losse chassis van de one-ten met zijn chassis, in gedachten zou ik daar ook wat twijfels over hebben.

    Is eigenlijk hetzelfde als het nadeel van een tweekoloms.

  • Henk Bakker

    Bedankt iedereen.

    Momenteel heb ik geen Land Rover, maar de brug is voor mijn zoon die wil hem voor gewone auto's gebruiken.

    Het gewicht is dan geen enkel probleem, ook de vlakke vloer is het probleem niet.

    Maar waarschijnlijk wordt het toch een 2-koloms vanwege de prijs.

    Op zijn werk werkt hij met 2 en 4-koloms maar hij vindt de 2-koloms net ietsje gemakkelijker wegens de toegankelijkheid.

    http://tinyurl.com/Larocamper