3.9 v8 vervangen door 3.5 v8

  • Joep

    Van veel Classics die ik tegenkom zijn zowel blok als carrosserie te nieuw voor het bouwjaar. Daarom wil ik mogelijk het blok vervangen. Kun je een 3.9 V8 blok eenvoudig vervangen door een 3.5 V8 blok zonder de versnellingsbak ook te moeten vervangen of levert dat problemen op?

    Alvast bedankt voor de reacties.

  • Frank 110V8

    Ja hoor

    Blokken zijn 100% gelijk

    Groet Frank

  • Benno

    Niet identiek, wel behoorlijk gelijk. Frontcover, oliepomp, ontsteking, injectie en appendages zijn vaak behoorlijk anders. Blok zelf, bevestiging aan bak, uitlaat, motorophanging is wel hetzelfde.

    groet,

    Benno

  • Bart van Dessel

    Het kale onderblok en koppen zijn gelijk, mits je geen serpentine 3.9i hebt (vanaf 1995) die herken je aan de multiriem ipv de V-snaartjes.

  • Mrah

    Zelfs 3.9 EFI doet het uitstekend op de 3.5v8

  • Stefan

    Ik hoor de naam serpentine blok vaker vallen. Wat is eigenlijk het verschil tussen zo'n serpentine blok en een 3.9EFI?

    Gr.

    Stefan

  • Afd sterke verhalen

    Nigel Stefan, het serpentineblok heeft een supercharger, 400 pk, loopt ongeveer 1:12 en gaat nooit kapot. Past zo in je witte RR maar die staat nu ergens voor nee banden en veertjes:D

  • Stefan

    hahaha, doe die dan maar.(:P)

    Heb je 'm ook met jet- en submarine functie, zodat je kunt vliegen of onderwater rijden? (:D(:D(:D

  • Joep

    mooi, bedankt voor de reacties

  • Michel WaZ

    Mocht je de motor gaan vervangen hou dan wel rekening met je koppeling. Mijn advies is , toplager vervangen en ook vervang meteen de gehele koppeling dus ook de hoofd en hulpcilinder.

    Je kan er mooi bij als de motor eruit is en het scheelt je een hoop gedoe in de toekomst.

    Groet Michel WaZ