3graden radiusarm wel of niet bij 2" lift

• Vincent110

Hallo ik heb ook een verhoging van 2 inch op mijn auto,

Heb eerst zonder geprobeerd maat toen kon ik een setje orginele gebogen kopen en dat heb ik toen er op gezet.

Sturen gaat wel merkbaar lichter bij mij( heb wel hele brede banden 305)

Je moet dan wel ook een propshaft met dubbele koppeling hebben(als je het goed wil doen).

En zo is een landrover bijna nooit klaar haha

• Crazy-G

Vincent110 Schreef:

——————————————————-

> Sturen gaat wel merkbaar lichter bij mij( heb wel

> hele brede banden 305)

Sorry, maar dat is dus in tegenspraak met elkaar, doordat je de as weer meer “onderuit” zet gaat de wagen juist zwaarder sturen.

Doordat de as vanwege de verhoging en zonder correctie meer richting de 0 graden komt gaat de wagen juist veel te licht sturen waardoor je klapperen in je stuur kan krijgen.

G-J.

• JoostKenya

3 graden correctie is precies wat je nodig hebt bij een 2'' verhoging om de originele castor hoek weer terug op fabrieks spec te krijgen.

Die 3 graden correctie is niet beslist noodzakelijk bij 2'' verhoging.

Dat wil zeggen de auto stuurt zonder correctie nog steeds behoorlijk. Ik heb jaren zo gereden.

Maar doe je het wel dan gaat de auto veel beter sturen!!!

Wil je graag een beter sturende Defender, dan zou ik het zelfs bij standaard hoogte of een 1'' verhoging willen aanraden.

De castor hoek wordt dan 5-6 graden en wat groter dan de fabrieks spec. De besturing zal iets zwaarder worden maar komt ook veel sneller en netjes gedempt terug in rechtuitstand. Mijn ervaring is dat de auto veel makkelijker rechtuit loopt, ook op onverhard.

Ik heb op mijn Puma de Britpart bollen met 3 graden correctie.

En heb op een 110 V8 de gebogen radiusarms.

Het effect is hetzelfde maar de oplossing met de gecorrigeerde bollen is eigenlijk wat eleganter.

• menno lieuwens

Denk ook even aan de remleidingen . Die kunnen net wat kort worden bij een 2 inch. verhoging.

groet,

menno Lieuwens

defender td5