Is het altijd nodig om de standaard radius armen van een defender te vervangen voor een geupgrade versie bij 2"inch lift ?
Iemand heeft het eens voor mij uitgerekend en het is maar een paar millimeter wat de panhardstang langer zou moeten worden.
Dit naar aanleiding van zijn bezoek aan een zaak in Engeland (ik dacht Devon) en de man achter de balie vertelde dat de verstelbare stang, volgens hem, één van de meest overbodige accessoires was.
Staat wel mooi
hoi
eerst eens even wat is 2"lift
ja ik weet het, de carroserie hoger tov de assen, dus met hogere veren of blokjes.
maar sommigen dus ik ook hebben voor havy veren en een lier en bumper en 2 “ langere schokbrekers, dit is dus geen lift, want de auto heeft bij normaal rijden weer de zelfde hoogte. maar men noemt het wel 2”lift.
in bijde gevallen zeker voor aan de kant v d bak, moet je bij totaal uitslag je x kontrolleren met bijv een stukje papier of er nog speling is, geheid dat dit niet aanwezig is, ( met slijpschijf 1 a 2 mm speling crieeren) doe je dat niet is na 2x tereinrijden je x stuk)
bij een echte lift verander je je fussebollen ( caster of in nl naloop geloof ik heet dit) maar denk aan een zwenk wieltje dat altijd volgt,Positief caster zorgt voor het “zelfcentrerend effect” wat voor de rechtuitstabiliteit zorgt.
Net als bij de voorwieltjes van een winkelwagen. .
dit verander je dus en kan je rijgedrag beinvloeden, in hoevere dit resultaat negatief is???
gr pascal
gevonden op internet.
Om ervoor te zorgen dat een auto een rechte lijn blijft rijden wanneer er niet in een bocht gestuurd wordt, moet de stuurinrichting een zelfcentrerende werking hebben.
Dit wordt bereikt door ervoor te zorgen dat het raakvlak van het wiel met de weg achter de plaats waar de hartlijn van de fusee denkbeeldig het wegoppervlak snijdt.
In dit geval spreken we van een positief Caster. Is het Caster neutraal, d.w.z. 0°, dan wordt e.e.a. moeilijk bestuurbaar. Het wiel wil dan om zijn eigen verticale as rond gaan draaien. Is het Caster positief dan is onze auto moeilijk bestuurbaar, omdat de wielen in principe een eigen leven gaan leiden en er constant gecorrigeerd moet worden.
dus als je bij rechtuitrijden op bijv snelweg een zwabberende stuur gedrag krijgt weet je waar je het moet zoeken.
gr pascal
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?