motor wissel vm diesel

  • henk geurts

    hallo

    heeft iemand de ervaring met het plaatsen van een vm diesel uit een rrc in een serie 2a met behoud van de originele versnelling, s bak van de serie 2a

    gr henk

  • Bart van Dessel

    Geen idee, ik denk dat ook niemand op dat idee komt om dat te doen. De VM diesel is zo ongeveer de slechtste diesel die ik ken.

    Gr Bart

  • Hybrid In France

    Werd in Frankrijk wel eens gedaan in het verleden omdat er hier veel VM diesels beschikbaar zijn doordat de Range Rovers er omheen opgelost zijn.. Geen daverend succes. De VM in een Land Rover is geen fijne combinatie - heb er eentje gehad in een SD1 en dat was een heerlijke auto..

    Een 2.5 N/A is een uitstekende motor voor een SWB Series - wij gaan v.d. Winter een 200 Tdi herbouwen die in een Series Hybrid gaat.

    Je kan de vraag stellen op het Series II forum - die hebben het vrijwel allemaal wel een keertje gezien..

    Succes.

  • Henk Bossinade

    De VM is misschien alleen geschikt voor een boot (mits juist ingebouwd) of een aggregaat,maar niet voor in een auto.Ze zaten ook enige tijd in Jeep Wrangler ,was ook al geen succes. Vr gr Henk B.

  • Mrah

    Dat is toch die motor met 4 aparte cilinderkoppen? En die alle 4 apart kunnen scheuren? Had begrepen dat deze motoren alleen bij niet te zware belasting heel blijven. Niet geschikt voor 4x4 dus.

  • Anton (Rumble)

    Vm is een italiaanse trekker motor. Volgens mij afkomstig van cararo

  • Mrah

    Blijft ie in die trekker wel heel?

  • Bart van Dessel

    Ik heb ooit een RRC gehad met een kapotte 2.5 VM, in Engeland een vrijwel nieuwe 2.8 kunnen kopen uit een schade-Wrangler (2.8 cdi geloof ik), ik heb toen alle appendages zoals inspuitpomp, beugels etc etc overgezet en in de RRC ingebouwd. Liep als een speer! Maar auto is uit het zicht verdwenen. Maar verder heb ik niks met de VM's, gaan snel kapot. In de Chrysler Voyager hebben ze ook een slechte reputatie.

  • Scratch

    Mrah Schreef:

    ——————————————————-

    > Blijft ie in die trekker wel heel?

    Alleen als je er niet mee rijd :P

  • Mrah

    Bart van Dessel Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb ooit een RRC gehad met een kapotte 2.5 VM,

    > in Engeland een vrijwel nieuwe 2.8 kunnen kopen

    > uit een schade-Wrangler (2.8 cdi geloof ik), ik

    > heb toen alle appendages zoals inspuitpomp,

    > beugels etc etc overgezet en in de RRC ingebouwd.

    > Liep als een speer! Maar auto is uit het zicht

    > verdwenen. Maar verder heb ik niks met de VM's,

    > gaan snel kapot. In de Chrysler Voyager hebben ze

    > ook een slechte reputatie.

    de 2.5 en de 2.8 crd van VM met commonrail die in de Chrysler Voyager zit/zat zijn toch heel andere motoren? Deze motoren zijn best goed maar helaas gaan verstuivers weer gauw stuk en is het vervangen van b.v. de waterpomp niet leuk om te doen.

    Deze motoren passen toch niet in de RRC of is de adapterplaat van de oude VM hetzelfde als de nieuwere crd?