V8 maar 4 bar compressie !?

  • Scratch

    Hoi Prikkers,

    Ik heb hier een V8 (3.5 RR) waar ik gemiddeld 4 bar meet op de 8 cilinders.

    Koppakking lijkt niet lek, en hij gebruikt niet veel olie. Er kan mee gereden worden, maar vermogen is vergelijkbaar met een Tdi (ben niet zo bekent met de V8, maar neem aan dat het meer doet dan een diesel :P)

    Iemand enig idee wat ik kan controleren/uitsluiten !!

  • Eric&Betty Boop

    Heb je dat gemeten met de gasklep vol open?

  • Bart van Dessel

    Ik vlieg de V8'jes voorbij met m'n tdi hoor:D

  • Scratch

    Bart van Dessel Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik vlieg de V8'jes voorbij met m'n tdi hoor:D

    Ja, dat bedoel ik !! Heb jij nog een 3.9 liggen compleet !?

  • Scratch

    Eric&Betty Boop Schreef:

    ——————————————————-

    > Heb je dat gemeten met de gasklep vol open?

    Nope!! Krijg ik dan andere waardes ??

  • Michel WaZ

    Toch wel gemeten met een motor op bedrijfstemperatuur en alle bougies eruit ?

    Groet Michel WaZ

  • Eric&Betty Boop

    Scratch Schreef:

    ——————————————————-

    > Eric&Betty Boop Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Heb je dat gemeten met de gasklep vol open?

    >

    > Nope!! Krijg ik dan andere waardes ??

    Yep. Compressie bij een benzineblok altijd meten met gas vol ingetrapt en,zoals Michel aangeeft,met alle bougies verwijderd.

    Brandstof toevoer afsluiten en de plus van de bobine afhalen is aan te raden.

  • Michel WaZ

    (tu) Je moet er tenslotte lucht in krijgen hè………en zet tussen het starten door een acculader op je accu en ga je weer starten ontkoppelen.. Wat je ook nog kan doen is een beetje olie inspuiten dit zorgt voor extra afdichting van je zuigerveren. Heb je dan wel een redelijke compressie dan weet je dat de zuigerveren versleten zijn. Heb je dan nog geen redelijke compressie dan komen de kleppen en klepzittingen erbij, hier kan dusdanig roet/koolstofaanslag op zitten dat ze niet meer goed sluiten.

    Soms helpt het dan om een kleppenreiniger additief toe te voegen aan de benzine.

    Wat heb je gedaan om andere oorzaken van het slechte vermogen op te zoeken? Luchtfilter verstopt? Membranen (stromberg 175cd ) van de carb,s nog in orde,levert de brandstofpomp voldoende, brandstoffilter schoon, benzineleiding geknikt/verstopt zuigt de brandstoftank niet vacuüm Werken de TC,s (openen bij 45gr ) en niet geheel onbelangrijk de gehele ontsteking incl de vacuümvervroeging in orde?

    Mvgr Michel WaZ

  • Scratch

    Oké, motor op temperatuur, alle bougies er uit, gas klep open. We gaan binnenkort nog een keer meten!!

    Nu vind ik 4 bar wel bijzonder weinig, ondanks dat de meting niet goed is uitgevoerd 8-)

  • Michel WaZ

    Als hij geen lucht krijgt valt er niet veel te comprimeren………ik heb het nog nooit meegemaakt 4 bar daarom ff je gaspedaal bedienen tijdens starten enne ff de + van je bobine zoals Eric al zei. Je bent niet de eerste die een optater krijgt.

    Succes Michel WaZ