Dat worden wel heel dure corner paneeltjes……..3M is professioneel en zit bij mij al jaren prima. Is zeer belangrijk hoe het aangebracht wordt.
Bart
Ze hebben ook gewoon spuitbussen.
Maar zijn niet op de consumenten markt gericht?
Ik had gewoon spuitlijm bij de bouwmarkt vandaan (denk dat het dat grote stuk rundvee was).
Nou leuk voor moeders om haar kaartjes te maken maar verder…. Weet niet meer of ik ook 3 m geprobeert heb, maar de lijm van de mannen hierboven was duidelijk van een heeeeeeel ander soort ()
Ik heb ook slechte ervaringen met de bouwmarkt rommel, maar 3M is gewoon heel goed, de 08080 is speciaal voor autobeklederij/stofferen. Maar dat bedrijf dat je noemde is misschien net weer wat beter. Ik heb de 3M heel veel gebruikt voor het stofferen van hemeltjes en dat werkt echt super. Ook na jaren geen hangende hemeltjes.
Heren,
Bedankt voor de tips!!
Vanmorgen eerst naar Heuts geweest. Bison kit gekocht voor de cornerpanels. De 3M 08080 spuitlijm heb ik even in het rek laten staan, hij kost bij Heuts namelijk € 26,30 voor een bus van 500 ml, terwijl ik hem in een webshop voor € 17,- had gezien. Dat vind ik toch een behoorlijk verschil, zeker als jullie aangeven dat er 4 nodig zijn voor een hemel.
Thuis aangekomen aan de cornerpanels begonnen. De skai ingesmeerd met Bison kit (mbv lijmkam). Vervolgens de cornerpanel stukje voor stukje ingesmeerd met Bison kit. Het verwerkt zich inderdaad een stuk beter dan de Bison tix. Via de link in mijn handtekening kunnen jullie het resultaat zien. Even doorscrollen naar de laatste foto's. Ik ben dik tevreden.
Nogmaals bedankt voor de tips. Nu de 3M 08080 bestellen en komende week aan de hemel beginnen.
Groet
Er zijn idd genoeg webshops waar je de 3M kunt kopen, Heuts is idd vrij duur maar ik krijg er de gebruikelijke garagekorting, maar dan blijft de prijs ongeveer gelijk aan de laagste prijs van sommige webshops, dus even Googlen is de oplossing. Ga niet voor goedkopere spuitlijmen, dan worden het “spijtlijmen”…. Ook de Bison spuitlijm is niet bijzonder goed. Volgens mij moet je ergens rond de 15 euro per bus uitkomen. Zorg wel dat je de hemel eerst goed insaust met Bisonkit en goed laat drogen. Over bekleden heb ik ooit een heel stuk geschreven.
Ik heb verschillende keren Spaybond+ gebruikt bij het maken van carnavalswagens. Dit is eigenlijk een lijmsoort ontwikkeld voor de dakbedekkers die hiermee eenvoudig EPDM dakbedekking kunnen lijmen op verschillende ondergronden. Het voordeel van deze lijm is dat een bus van 750 ml ongeveer 5 m2 dakbedekking lijmt (dubbelzijdig) dus meer dan genoeg voor een hemel en cornerpanelen.
De bussen Spraybond kosten tussen de 12 en 15 euro afhankelijk waar je ze koopt.
Zeer makkelijk te gebruiken, goedkoop en het lijmt als een jekko!
Groeten neef Henk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?