Stoelen 3 drs RRC voorzien van nieuwere bekleding

• Leon

Hoi, ik heb een 3 drs RRC uit 1975 met dus klapbare stoelen.

Ze zijn aan vervanging toe.

Nu kan ik een mooie set kopen maar deze komen uit een 4 drs en kunnen dus niet klappen.

Heeft er al iemand geprobeerd om een soort van combi van deze stoelen te maken?

Volgens mij gewoon de bekleding overzetten gaat niet, hele andere stoelen.

Iemand een idee, of een tip of raad ik hoor het graag.

Mvgr,

Leon, RRC uit 1975.

• Bart van Dessel

Zijn totaal andere stoelen. Past niet. Ik heb wel eens gezien dat men een onderstel bovenop het oude onderstel heeft gelast, maar echt een schoonheidsprijs was dit niet waard. En dan kun je ze nog niet opklappen. Wat je wel kunt proberen is onderstellen gebruiken van een 2 drs. Discovery, die hebben een klapmechanisme. Blijft een beetje kunst en vliegwerk……

• RaRo74

http://www.rimmerbros.co.uk/Item–i-RA1284BEIGE-VINYL

http://www.rimmerbros.co.uk/Item–i-RA1284BEIGE-COMPLETE

• bertil

hoi,

Wat bart zegt, past niet.

Je hebt zowiezo een ander onderstel nodig voor die nieuwe type stoelen.

Ik had het geluk, ze in Limburg te kunnen kopen (ben je nog altijd dankbaar Bart)

Ik heb laatst een setje klapbare stoelen van het nieuwe type verkocht, maar ook daarmee zal je aan de slag moeten ( gordels)

Momenteel staan er stoelen in uit een suzuki swift (GS model) werkt prima en zit goed

Gr bertil

• Bart van Dessel

Andrew Colville heeft enkele RRC's uitgerust met Disco onderstellen, het kan dus wel, de onderstellen kun je direct op de vloer vastbouten. Maar je hebt kans dat de bovenkant van de stoel de hemel raakt met naar voren klappen, vooral als je een schuifdak hebt. Misschien zou je Andrew 's kunnen mailen. Stoelen van een ander merk heb ik geen ervaring mee.

• Lucas van Lierop

Ik heb nog Disco klapstoelen gratis

• RaRo74

Dat lijkt mij ook een hele mooie optie. Althans, ik neem aan dat als je een RRC uit 1975 rijdt deze zo origineel mogelijk wil houden met dus de originele stoelen.

Dus dan ga je er geen Discovery, Jeep, Volvo of een andere soort stoelen in vastbakken.

Of is het een belastingvrije crossbak? Dan maakt het niet uit en kun je er in bouten wat lekker past en zit.

• Alan T

Zoals al gezegt kun je disco onderframe gebruiken

maar je zal ook een oplossing moeten vinden voor je gordel

deze zitten bij 75 origineel aan de stoel maar bij de latere in de stijlen

• Leon1967

Iedereen bedankt voor alle berichten, ik denk dat ik gebruik ga maken van Lucas zijn optie.

Lucas, zou je mij een bericht willen sturen, zodat we in contact kunnen komen?