OT: Firefox bookmarks en Eudora mail

• Pike

Moin,

Mijn laptop is overleden maar ik kon gelukkig op tijd de belangrijkste gegevens op een externe harde schijf zetten. Ik ben nu bezig de opvolger in te richten. Ik heb 2 vragen.

1. Welk bestand bevat de bookmarks voor Firefox? Ik heb de hele Mozilla Firefox directory gekopieerd. Het betreft versie 36.0.1

2. Welke bestanden bevatten mijn mailarchief en adressen? Ik heb de hele Qualcomm directory gekopieerd. Het betreft versie 7.0.1.9

Of volstaat het de betreffende directories over degene die geinstalleerd zijn heen te kopieren? Deze software komt niet meer op de C schijf maar op de tweede harddisk in de nieuwe laptop. Geeft dit dan eventueel problemen met harde directory paden?

De oude laptop had Windhoos 7 en de nieuwe heeft Windhoos 8.1

• Andtee

is er geen transfer programma dat zelf de bestanden van de harddisk overzet ? ( zoals bij apple)

• jamaar

FF mappen kan je zo overzetten, het back-up programma doet niets anders maar bewaard de bestanden in een eigen zip bestand

De mappen staan in user. … AppData Locale en Roaming

Wel verborgen mappen zien aanzetten

Ik neem aan dat FF ze daar ook weer plaatst ondanks dat jij op D gaat instaleren

• Pike

(tu) (tu) (tu)

Alle bookmarks heb ik terug kunnen zetten. Thanks.

Nu de mail nog.

• Hybrid In France

Normaal gesproken zet Eudora alles in de map van waaruit je het programma draait.

Dus als je die map op een back up hebt staan - meestal met een stel sub directories (attach, embedded, emoticons enz.) - zou je alles moeten hebben, tenzij je een aparte map hebt aangewezen waar de attachments moeten worden bewaard.

Als je wilt gaan werken vanaf een andere schijf / pad dan moet je oude Eudora eerst copieren naar je nieuwe locatie en dan een nieuwe install doen op die locatie. Maar het gaat niet altijd goed.

Succes !