dit wisten wij natuurlijk allang

• neef Henk

http://www.tikobv.nl/Milieu.html

duszzzzzz

• Michel WaZ

Yep, en inmiddels is het ook duidelijk dat de moderne auto koploper is wat betreft de fijnstof uitstoot.

We weten allemaal wat dit weer veroorzaakt.

Ik denk inmiddels ook dat de autofabrikantenlobby aardig wat invloed heeft gehad op de politiek.

Groet Michel WaZ

• noudje

Heb eind 2000 als is een artikel gelezen over de schoonste auto dit zou een jeep wrangler zijn met een 4.0l benzine motor. Bij dit onderzoek gingen ze vanaf tekentafel naar gebruik en hergebruik..

Dus idd dusszzzz.

Grr noudje

• Mrah

Een 4 liter v8 is wel iets heel anders dan een ouwe Mercedes diesel. Ben wel benieuwd naar dat artikel…

Is dat nog ergens terug te vinden? Zal wel een Amerikaans onderzoek zijn gefinancierd door USA autoindustrie.

• 90_V8_CSW

Niet dat het uitmaakt, maar die Jeep 4.0 is een 6 in lijn :)

• noudje

Sorry weet niet meet welk onderzoek… Was in een engels autoblad gepubliceerd. Vond toen de uitkomst wel mooi.

Grr Noudje

• Erik750SF

En als ik even advocaat van de duivel mag zijn; hoeveel energie kost het eigenlijk om een liter benzine te “maken”?

Als je aan de ene kant alles gaat tellen moet je ook aan onze kant alles tellen.

Ik weet het nog niet zo zeker, en je kan laten onderzoeken wat je maar wil, en vervolgens ook selectief publiceren wat je financier goed uitkomt.

Volgens mij is niets zo moeilijk dan volledig onafhankelijk onderzoek.

• G-men (Gargamel)

Volledig onafhankelijk zijn denk ik weinig van deze onderzoeken.

Qua levensduur is een landrover zeker beter als een hybride voiture. Heeft natuurlijk wel veel meer karakter :)

Als je echt alles meeneemt dan schuif ik bij Erik aan. En heb ik ook mijn twijfels.