Brantho Korrux

• jarne

Hoi,

Ik weet dat er hier een aantal BK gebruikers zijn.

Wat zijn de ervaringen van jullie met dit product?

Groet.:)-D

• Rick90

Mijn ervaring met brantho is zeer goed.

Het hecht en dekt super en het is fijn in gebruik. Ik heb het zowel als lak als en als grondverf gebruikt. Je kunt er zelfs met 2K lakken overheen.

Twee nadelen:

-Als je het als lak gebruik dan blijft hij niet lang mooi en wordt het snel dof.

-Het droogt heel langzaam als je het per ongeluk wat te dik aanbrengt. Kan weken duren.

• Art van Blondie

Gewoon superspul!

Nog een nadeel:

Het is vrij dik, dus als je het kwast krijg je strepen.

Ik spuit het meestal, dan krijg je geen strepen, wel een sinaasappelhuid. Daarna inderdaad 2K lak erover zodat het er over een paar jaar ook nog netjes uitziet.

Groet, Art

• Michel WaZ

Nog een nadeel, door de dikte impregneerd het niet maar dekt het alleen af. Ik ben toch gegaan voor eerst RX5 als impregneer en daarna RX10 als afwerking.

Het is wel wat meer werk maar het resultaat is er.

Groet Michel WaZ

Ps gebruik de zoekfunctie even want er is genoeg geprikt hierover

• Bart van Dessel

Michel, bedoel je niet RX5?

• Michel WaZ

Ja sorry……….zal het even wijzigen. Was er niet bij met mijn gedachten, gisteren onze hond Fyintje in laten slapen.

• Rick90

Brantho korrux is in tegenstelling tot RX5 ook geen roeststopper daarom is het niet impregnerend. Brantho is roestwerend maar het zet geen bestaande roest om zoals Rx5 dat doet.

Ik verdun het flink zodat je geen kwast strepen krijgt en dan breng ik het twee keer aan. Of ik spuit t airless.

• VeeTee

Waar verdun je het mee?

• Maurice Sosef

Tegenwoordig ook in spuitbussen leverbaar. Ik heb er het chassis ( 3 lagen gekwast) van mij vorige Laro mee gedaan. Modder valt er bijna af.

Nu pas geleden de velgen van mijn Defender er mee gespoten evenals de nieuwe sidebars van RVS. Resultaat is prima.

• Rick90

Ik heb eerst de originele Brantho verdunner gebruikt. Maar de laatste keer was die op en heb ik er thinner door gedaan, dat werkte ook.