Hoop dat iemand hier een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn - wij hebben even geen idee meer…
300 Tdi is 6 jaar geleden ingebouwd in een 110 en destijds zijn distributie en keringen vervangen, net als de complete koppeling. Vervolgens heeft de auto 5 jaar vrijwel stilgestaan - als de motor 30 minuten gelopen heeft is het veel. Auto is nu in gebruik en de olie komt er redelijk uit aan zowel de voor- als achterzijde.
Vandaag de boel gedemonteerd en een nieuwe pakking en seal gemonteerd achter het vliegwiel en voor de distributie gedaan met moet nieuwe seals, poullie en riem. Alles OE.
Motor gestart en de na enkele minuten kwam er weer olie achter het vliegwiel en aan de voorzijde achter de krukaskeering tevoorschijn..
- Geen overmatig gevulde carterpan
- Geen noemenswaardige druk in de charterventilatie
- Geen olie in waterkanaal
- Geen water in oliekanaal
- Geen zichtbare beschadiging op de pasvlakken
Wie heeft een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?