Land Rovers Namibie (Defender)

  • Chameau

    Dag,

    wij zijn bezig een vakantie naar Nambie voor te bereiden, lekker van de zomer naar de woestijn, kust en ook de safari tour met een gehuurde 4x4. We maken gebruik van een reisregelaar en die hebben in hun brochures de keus tussen een Land Rover Defender en nog wat andere spullen. Uiteraard heb ik om de Defender gevraagd, maar dat blijkt niet meer te kunnen. Als reden wordt de onbetrouwbaarheid opgegeven:

    I have to disappoint you on the Landrover Defenders. The cars turned out quite unreliable and were a lot of their planned rental periods in the workshop. This disappointed a lot of travellers that booked this actual car but in the end had to receive a replacement car (usually Toyota Landcruiser).

    The Landrover Defender gave a lot of technical problems related to the electronic wiring (all 5 cars actually), like alarms that could not be switched of, aircons not working, shortage in the electrical circuit causing danger for fire, etc. There was no guarantee anymore for people who booked a Landrover to get also one.

    Is dit niet bizar, de enige echte redt het niet in de omstandigheden waar die voor gebouwd is? Jammer dat we het op zo een mooie reis met de concurrent moeten doen, want het is te duur om onze eigen auto naar Namibie te verschepen.

    Groet,,

    Albert

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Misschien moet je je afvragen hoe echt het hier over een landrover gaat, airco en alarm.

    Volgens mij niet standaard in de meeste waar wij hier mee rijden, wel in de nieuwere.

  • Michel WaZ

    Jammer dat jullie naar Namibië op vakantie gaan. Dat land is zo corrupt als wat en verkoopt zijn wildlife aan rijke Amerikaanse trophy hunters om de woestijn olifant, zwarte neushoorn ( bijna uit gestorven ) af te knallen ! Just for fun !

    Dan de zeehondenpups op de stranden, die worden bij 10.000en op de stranden afgemaakt !

    Kijk een op Google en tik eens ‘ canned hunting ’ in , farms die aan ‘ cubpetting ’ doen en zodra de leeuw groot is komt er zo,n trophy hunter in een omheind stuk grond en het is noem weren leeuw, tijger,panter af geknald. Ja Namibië doet er vrolijk aan mee.

    Misschien moet je je eens achter je oren krabben en je verdiepen in de Namibië . Ik kan je niks verbieden, maar ik besteed er geen euro aan dat land.

    Michel WaZ

  • Andtee

    Albert, was afgelopen september in Rwanda. Daar was bijna geen defender te zien. Alleen maar landkruisers

    waarschijnlijk vinden afrikanen het sleutelen aan Land rovers niet zo leuk als wij

  • pascal ubags

    landrover is vaak ziek maar overlijd zelden.

    bij huur is dat een grote irritatie

    gr pascal

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Ik ben een x aantal jaren geleden in Burundi en Rwanda geweest, maar dat wat Antee aangeeft klopt, maar dat heeft er ook mee te maken dat Toyota heel sterk vertegenwoordigd is in Afrika.

    Toyota is het grootste automerk van de wereld en is zeker op dat soort landen veel sterker als hier.

    Ik heb toen bij een familielid gewerkt die het importeur schap van Mitshubitschi en Peugot had, maar nooit aan de aantallen kwam die Toyota daar verkocht.

    Met de genocide is hij gesopt met het importeren van auto's.

    Maar zeker in landen als Burundi en Rwanda kwam je bijna geen landrovers tegen.

  • JoostKenya

    Als goed alternatief kan je een auto in Cape Town huren en in een half dagje naar Namibie rijden!

    Dan zie je ook nog een mooi stuk van Zuiddafrika en het zuiden van Namibie is ook erg mooi.

    Ik denk dat het ticket en de autohuur nog wel eens goedkoper kan uitpakken.

    Wij hebben een paar jaar geleden een 110 gehuurd bij dit bedrijf:

    http://explorersafaris.co.za/

    De auto was perfect en de uitrusting was goed doordacht. En de eigenaar is een landrover liefhebber.

    Ze hebben landrover Pumas 110 en ook 130.

    Mensen die niets met auto's hebben (zoals de meeste verhuur bedrijven) kunnen maar beter in een Toyota gaan rijden.

    Met een Landrover heb je altijd wel een paar kleine dingetjes.

    De liefhebber lost dat meteen op en stoort zich er verder niet aan. Maar als je dat niet wilt of kunt dan moet je een Toyota 70-series nemen met een diesel uit de oertijd en een verbruik van 1:7.

    Mijn Puma doet het in Kenia prima en de omstandigheden zijn hier gemiddeld een stuk extremer dan in Namibie.

    Verder is de service van Landrover in Afrika gemiddeld heel erg slecht. Dat speelt ook mee bij de reputatie.

  • Andtee

    maar je huurt natuurlijk niet voor veel geld een auto om er vervolgens 3 dagen onder te liggen sleutelen. Je gaat natuurlijk met vakantie omdat je al een jaar thuis heb lopen sleutelen:)-D

  • Chameau

    Dank voor de vele inzichten en tips. Sleutelen vind ik niet erg, maar het is voornamelijk de electronica die niet robuust is, en je zou zeggen dat die juist het minste te lijden heeft.

    Wat betreft de corruptie (Michel) dat is jammer om dat te horen, ik wist het niet. Maar dat wij geen corruptie is niet het geval, in West Europe heet het alleen anders (“projectoverschrijding” of zo).

  • lubbie

    Anders neem eens contact op met Bushland safaris website

    Nederlandse eigenaar en trotse bezitter van drie 110 defenders ter plaatse.

    Deze kan je vast wel verder helpen.