Informatie auto achterhalen

• Edwin Verburg

Dag prikkers. Ik heb een mooie defender op het oog. Auto komt uit oostenrijk. We zijn het eens geworden over de prijs. So far so good. Gaan volgende week kijken bij de auto.

Ik heb het chassisnummer en kenteken van de verkoper ontvangen. Kan iemand me vertellen of ik ergens online meer info over de auto kan vinden. Ben geintereseerd hiernaar en heel belangrijk of de auto misschien wel geregistreerd staat als gestolen.

Alvast bedankt.

• fenix2

Hallo Edwin,

Wellicht heeft de Oostenrijkse tegenhanger van de RDW mogelijkheid om wat info te geven.

Voor ik mijn series, een gestrand project, op UK kenteken in NL invoerde, heb ik bij de DVLA (engelse RDW) een en ander kunnen opvragen. (de DVLA meldde me dat mijn series inderdaad netjes geëxporteerd was destijds en niet gestolen)

succes, Fenna

• Edwin Verburg

Dat had ik mezelf ook bedacht. Lukt me niet de evenknie van de oostenrijkse rdw te vinden.

Iemand een idee

• fenix2

Misschien via Black Landy? dat is een duitstalig forum met ook de nodige Oostenrijkers

• Bauke

Als ik mij niet vergis heet het precies het zelfde als in Duitsland namelijk Strassenverkehrsamt

Idd met vragen over Oosterijk kun je op het duitse Black-Landy zeker goed terecht, eigenlijk voor alle landrover vragen als je Duits goed is.

• Michel WaZ

Landesverkehrsambt al geprobeerd…….tik RDW Oostenrijk in op Google en er komen er zat bovendrijven.

Michel WaZ

• Edwin Verburg

Dank voor de reacties……

Helaas gaat het feest niet door. De eigenaar wiegert kenteken en chassisnummer of scan door te geven.dan weet ik genoeg…..

• jamaar

niet zo snel

ik zou ook nooit een scan van een kenteken versturen, er zijn te veel Nigeriaanse bendes actief

vraag alleen het kenteken, daar zou hij op in moeten gaan en dat geeft je genoeg houvast om wat onderzoek te doen

kan zijn dat kenteken in oostenrijk op persoon staat en niet op auto in dat geval zal hij met alleen chassis nr. over de brug moeten komen maar niet gelijk als crimineel neer zetten, verkopen naar het buitenland is voor veel mensen een stap te ver