Hallo iedereen,
Ik woon sinds iets meer dan een jaar in Christchurch Nieuw Zeeland en ik heb hier een LR Disco V8 auto gekocht.
Uiteraard de nodige tochten en avonturen al mee beleefd, maar na mijn laatste off road trip afgelopen weekend sloeg opeens de motor af tijdens het optrekken en invoegen op de snelweg.
(Off road; zand, duinen, gravel, water - rivier)
Na ongeveer 10 minuten niet te willen starten sloeg opeens de motor weer aan. (start motor heeft aldoor gedraaid)
Ben daarmee naar huis gereden zonder problemen tot een kilometer voor de eindbestemming. Zelfde probleem, afgeslagen tijdens het rijden. Zelfde oplossing, afkoelen en opeens weer lopen.
Thuis gekomen wat gerommeld en verschillende opties door genomen. Een van de besproken mogelijkheden was de brandstof en de kwaliteit hier van. (Tank stations in Christchurch NZ hebben door de aarbevingen veel schade en vocht in de brandstof) mogelijk hierdoor een verstopt brandstof filter waardoor de motor afslaat. Heb daarom het trucje van brandstof druk opbouwen geprobeerd en de motor tijdens het starten boven de 5000 rpm getrapt (wel warm uiteraard). Na dit te hebben geprobeerd was het starten en lopen.
Gister tijdens mijn rit naar huis kachel aan en halverwege sloeg de motor af tijdens het rijden. De bekende lampjes S & M & D en de ledjes zijn gaan knipperen. Kon de wagen thuis krijgen en na tien minuten niks aan de hand. Test ritje gemaakt en no worries.
Zelfde euvel deed zich vanochtend weer voor. bij het remmen voor een verkeerslicht begon de motor zelf korte gas stootjes te geven en sloeg daarna af toen ik compleet stil stond. Na paar keer proberen sloeg de motor weer aan en de lampjes bleven branden en knipperen. Ben nog tien minuten door gereden in Limp mode.
Heb nu het een en ander gelezen over de dit euvel, en het ziet er naar uit dat er een schakelaartje vervangen moet worden. Duur geintje maar hoort bij de hobbie.
Toch zou ik willen vragen of dit euvel met het afslaan de motor tijdens het rijden en optrekken misschien veroorzaakt wordt door iets anders?
Iemand toevallig een briljante ingeving?
Cheers
Sven