veilige bank in "88

• Marc

Hoi,

Ik ben op zoek naar een veilig achterbankje voor mijn "88. Ik heb nu het standaard LR bankje, maar vind dat niet veilig genoeg voor mijn kids. Ik wil iets met gordels in de rijrichting. Heeft iemand ideeën?

thanks

Groet,

Marc

• JanTD5

Exmore forward facing stoelen monteren. Weet niet zeker maar geloof dat je ze ook hebt met geintegreerde gordel. Niet goedkoop en misschien wat werk om ze passend te krijgen.

Maar echt veilig worden onze koekblikken nooit :(

Groet Jan

• Marc

Mmm…leuk idee, maar wel erg duur. Ik ben eigenlijk op zoek naar een goedkoper alternatief :P

Groet,

Marc

• Maurice Sosef

Hoi,

Ik had in mijn serie3 88" een achterbank van de 3e zitrij van een Chrysler Voyager.

Gehaald op de sloop koste toen niets.

Vastgezet met een hoeklijn op en contraplaat onder de wielkast.

Groet Maurice

• Marc

Dat klinkt goed! Ik ga eens speuren.

Dank je wel.

Marc

• JanTD5

Je zult wel gordels moeten monteren anders heb je niks aan een bank waar je naar voren kijkt. Én het zal dan ook weer APK waardig moeten zijn.

Groet Jan

• Marc

Maar nu heb ik ook geen gordels: twee jaar geleden ben ik bij de RDW geweest voor de keuring van diesel naar benzine. Was toen goed bevonden. Maar ik wil wel gordels. Mijn perceptie is dat 3e rij bankjes vaak wel gordels hebben.

Marc

• Symon

Bij de dwars bankjes zijn gordels volgens mij niet verplicht, bij een bank in rijrichting wel.

Groeten Symon

• Marc

Zojuist even gegoogled: veel derde bankjes hebben geen geïntegreerde gordels… Zou wel het eenvoudigst zijn. Heeft iemand een concreet idee?

Groet,

Marc

• neef Henk

Als je puur naar de regels kijkt dan mag je zelf niets “bouwen” achterin, het moet allemaal goed gekeurd zijn volgens de type goedkeuring bij de RDW. Het kan dus zo zijn dat je bij de apk een afkeur krijgt omdat het niet volgens de regels is. Ik snap ook wel (en hopelijk ook de keurmeesters ;)) dat je graag je kinderen veilig wilt vervoeren en dan is een gordel altijd beter als helemaal niets.

In mijn situatie heb ik twee stoelen uit een Renault Senic geplaatst, deze hebben al ge integreerde gordels. Bij mij staan ze op draai plateau's gemonteerd zodat ik ze ook kan omdraaien en een eethoekje kan creëren.

Groeten neef Henk