200tdi resultaten compressie en lektest

• Bart van Dessel

Is best goed te doen hoor, kop is er in een uurtje vanaf, en al doe je er 3 uurtjes over, geen probleem, leuke klus en goed te doen. Gebruik kwaliteits spulletjes en nieuwe kopbouten dan komt alles goed.

• sjorsboomschors/aka/PP

omdat ik nieuwsgierig ben….hoe zie je welke koppakking je moet gebruiken?? er zijn toch 3 verschillende diktes?

en dito met de kopbouten…. of sla ik de plank mis(:P)

• Bart van Dessel

De koppakking heeft 1, 2 of 3 gaatjes op een bepaalde plek en dat geeft de dikte aan, ergens bij de 4e cylinder aan de inlaatzijde, kopbouten zijn altijd herzelfde.

• pascal ubags

ga er van uit dat de gaten kloppen maar als je het na wil meten, zie onder als de top zuiger 0.55 mm onder de rand zit bij bdp heb je das 1 gat nodig enz enz

From all of the readings obtained, determine

highest protrusion figure and select the

appropriate cylinder head gasket.

Protrusion 0.50 to 0.60 mm - select gasket with

1 identification hole.

Protrusion 0.61 to 0.70 mm - select gasket with

2 identification holes.

Protrusion 0.71 to 0.80 mm - select gasket with

3 identification holes.

Protrusion 0.81 to 0.90 mm - select gasket with

0 identification holes.

NOTE: Identification holes are located on

the edge of the gasket.

• Eric&Betty Boop

pascal ubags Schreef:

——————————————————-

> als de top zuiger 0.55 mm onder de rand zit bij bdp

Boven de rand volgens mij.

• ErikH110

Nou het hele weekend aan het sleutelen geweest. De grote lekken die ik in de beginpost had staan van rond de 80% klopten gelukkig niet. De lektester die ik gebruikte was gewoonweg stuk (:P)

omgeruild voor een nieuw exemplaar en nu liggen de lekpercentages rond de 20% !! (tu)

• Crazy-G

Tsss, je wil gewoon die kop nie lichte nie hahaha.

Nee hoor, mooi dat het een stuk beter is als verwacht, scheelt toch een hoop werk.

G-J.

• pascal ubags

zoals ik al schreef , klekrubbers, olie gebruik, deze klepstelen en dus rubbers komen in je in en uitlaat kanaal en kun je niet meten met druk op cilinders, maar heeft wel met je olie gebruik te maken,

doe deze nou het eerste vervangen.

gr pascal