Ik ben op zoek naar het partnummer van de rubber tuit
die onder aan de luchtfilterhouder zit waardoor het vocht weg kan lopen.
Het gaat om een Defender 110 V8 uit 1990.
Bvd Hugo
Hoi Hugo,
Ik ben me ervan bewust dat het onderstaande geen antwoord is op je vraag, maar ik wil het toch even meegeven.
Bij een maat van me sloot deze tuit niet goed af waardoor er bij een doorwading juist water in het luchtfilterhuis kwam…..met flinke motorschade (2.5TD) tot gevolg. Daarop heb ik bij mijn auto (110, 2.5NA) de tuit verwijdert en het gat in het luchtfilterhuis permanent gedicht.
Groeten,
Willem
De luchtklep STC1120 zorgt er niet alleen voor dat evt. water het luchtfilterhuis kan verlaten(bij stilstand motor) , maar ook het stof dat door de werveling in het huis afgescheiden wordt . Het filterhuis mag nooit permanent afgesloten worden aan de onderzijde,als de luchtklep defect is vervang je hem .De motor kan bij een goedwerkende luchtklep geen water aanzuigen bij doorwadingen. Vr gr Henk B.
Het stof gaat er door naar buiten.. Als je een snorkel monteert op een diesel en je gaat daadwerkelijk diepwaden,dan lijkt het mij ook wel verstandig om het filterhuis dicht te maken.Echter bij de V8,waar een snorkel eigenlijk alleen wordt gebruikt om minder stof aan te zuigen,wordt voorgeschreven de klep intact te laten. Vr gr Henk B.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?