Range rover 3.9 V8 valt uit bij remmen..

• Leon

Vandaag al een poosje mee ant knoeien geweest..

Het gaat dus om een range rover 3.9 V8 automaat.

Loopt prima op recht stuk.

Start altijd ( koud en warm )

Rookt niet.

Trekt redelijk goed.

Stationeer niet heel mooi… Loopt niet op alle 8 lijkt het..

Maar wat is er dan mis…

Wanneer ik b.v 80 km/h rijdt en ga in de remmen voor een stoplicht valt de motor stil. Je ziet de toerenteller gewoon rustig naar 0 zakken, en de motor is stil.. Dit is met de automaat in de “D”.

Wanneer ik dit zelfde nou doe, maar ze de automaat in de “N” blijft de motor lopen…

Loopt op lpg en benzine gelijk.

Wat kan dit nou zijn? Duik ik ff dieper in morgen….maar opper vast wat opties..

Luchtmassameter?

Ontstekingstijdstip?

Slechte bougies en afstand?

Kabels?

Mis ik iets?

Leon

• Mrah

Eerst op alle cilinders laten lopen. Waarschijnlijk bougies, bougiekabels, rotorof verdelerkap slecht. Waarschijnlijk blijft ie dan ook lopen als je remt.

• Mud Machine

Misschien valse lucht. Door remmen wordt dit effect versterkt (rembekrachtiger).

• Stefan

Gewoon niet meer remmen (:P)

• Leon

Dag heren.

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb er gisterenavond mee staan sleutelen. De bougies en kabels leken niet heel fijn, dus deze direct vervangen.

Ook de rotor en kap gelijk meegepakt. Bougies netjes afgesteld etc.. Ontstekingstijdstip ook gecontroleerd , en was goed.

Verder ben ik zoals mudmachine ook al aan gaf alle vacuüm slangen nagelopen. En denk dat hier het probleem zit van het uitvallen. 1 slang lag er af bij het T-stuk welke uit het dashboard komt. En bij de linker koplamp zit een soort pompje o.i.d. Hier lag ook een slag af. Deze komen uit bij het gasklephuis. Regelen volgens mij iets van stationair toerental o.i.d. Er zit namelijk een potje met hevel op de zelfde as als waar de gaskachel aangesloten zit.. Ik ben er gisterenavond pas laat mee begonnen, en was er klaar mee tegen 23:00 uur, dus proefrijden heb ik nog niet kunnen doen, maar heb goede hoop ;) ik had ook een aantal foto's gemaakt om het bovenstaande verhaal te verduidelijken, maar deze staan nog op m'n telefoon..

Ik plaats morgen wel ff een reactie of het nu opgelost is..

Groeten.

• Mrah

Bij linker koplamp zit de vacuumpomp voor de cruisecontrol. Die hoort niet aan het vacuum van de motor! CC heeft eigen vacuumsysteem.

De vacuumslang naar het dashboard is voor bediening van de klep die interieurlucht laat circuleren i.p.v. verversen mbv buitenlucht.

• miko

kunnen 2 dingen zijn.

te weinig olie in de automatenbak, of je bobine is slecht, want als je remt trekt ie alle stroom weg.

• Mrah

Vaag…

• Leon

Ja klopt..

Ik heb al de slangen van vacuum na gelopen, en lijken nu in orde.

Het potje lijkt wel wat oud ( paar kleine droogte schreurtjes, maar verder ok ).

Na wat proefrijden leek het in orde tot dat de motor echt goed warm was.. Toen ging het weer mis.

De toerenteller zakt gewoon in 1 streep door naar 0…

Toch eens even kijken naar de bobine..

Welke kon je daar ook al weer van uitwisselen? Het oudere type 3.5 carb met de contactpunten kon wel op een 3.9 efi, maar de 3.9 efi niet op een 3.5 carb met de contactpunten toch?? Anders zet ik ze ff over.

Ik heb nog wel een doos vol liggen, maar kan zo niet zien welke wat is :S

Maar waarom trekt hij eigelijk alle stroom weg bij het remmen?? Dit begrijp ik niet helemaal.

Groeten!

• Mrah

Als de bobine kapot is of kapot gaat dan wordt hij meestal warm. Er zit ook nog een condensator naast de bobine op het schutbord gemonteerd. Die montage is vaak doorgerot of erg roestig. Wellicht vernieuwen.

Misschien een nok van nokkenas heel erg versleten?

Hoe is dit verschijnsel gekomen?