Ik weet het niet meer, wil graag verder maar hoe ??

  • kees

    Ik zal even beginnen met mijn verhaal, vorig jaar een 17H petrol blok gekocht met nokkenas schade,

    Blok gehaald schoongemaakt, getript, nokkenas besteld, nieuw wormwieltje t.b.v de ontsteking, zuigerveren, lagers top en buttom, opvoerpompje, oliepomp

    cilinderkop (oude bleek lek) elektronische ontsteking zonder contactpunten, revisie set carburateur, thermostaat, filters, keringen en pakkingen…

    Na veel ellende alles ingebouwd ontsteking afgesteld 16graden voor bij 2000tpm en nu na een test rit heb ik het volgende :

    - oliedruk lampje brand bij stationair toerental

    - de motor vind ik erg heet aanvoelen (op de meter netjes in't midden)

    - uitlaat maakt veel lawaai, het lijkt wel een sportwagen zoveel volume en blaast hij als ik gas geef

    - er zit een ratelend/tikkend geluid in de motor bij 1/4 gas hoor ik dat het luidste, en ik kan dit niet vinden !!! ik weet niet wat ik er nog mee moet…

    Heeft iemand ervaring hiermee en of tips ? ben er klaar mee onderhand…. bah

    Land rover ninety 2.5 petrol bj- '84

  • deWilde

    Is die 16 graden niet veel te vroeg en verantwoordelijk voor die straaljager-effecten ? Een 2.25 petrol zit rond de 8 graden.

  • Mrah

    Waar zit je precies?

  • kees

    staat in de werkplaatsh. boek “ Ignition timing dynamic @ 2000 rpm 16” B.T.D.C. using 90 octane fuel with vacuum pipe disconnected "

  • Janus

    “vacuum pipe disconnected” EN afgedopt….

  • kees

    ja klopt heb ik gedaan, maar waar ik t meest over inzit is de tik/klop in de motor,

    het is langzamer dan de kleppen, het lijkt op een smal-end lager, maar die zitten er nieuw in….

  • Mrah

    Ondermaat /overmaat geslepen krukas met standaard lagers gemonteerd?