Ervaringen met turboonderdelen.nl ?

  • Santana2aDiesel

    De turbo van mijn bij-auto, een Renault Master 2.5dci turbo diesel, is versleten en zuipt olie.

    Nieuwe turbo kost 900+, revisie tussen 400 en 650, zelf nieuwe turbo patroon monteren 190 euro !

    Een turbo patroon is een voor monteerde as met oliebad glijlagers en 2 schoepen. En uitgebalanceerd op 150000 toeren.

    Montage, volgens het filmpje 10 minuten. (mijn vingers jeuken al ;-)

    Firma gebeld en gevraagd of het geen chinese ‘alibaba’ kwaliteits spullen zijn. Volgens hun niet, en het allerbelangrijkste is een goede en schone motorolie aan- en afvoer. Ja dat snap ik…. Ik zie dat ze ook in Duitsland verkopen, en ze zeggen zelf dat het geen rommel is…. tsja..

    Iemand ervaring met het vervangen van een turbo patroon ?

    LaRo groet, Marc

  • Bart van Dessel

    Ik weet het niet maar wel een hele interessante vraag, ik volg dit ook effe. Heb een TD5 turbo die olie doorlaat naar de motor, verder nog wel goed.

  • Michel WaZ

    Gewoon met 2 streepjes markeren………………die turbopatroon is kant en klaar.

    filmpje

    Succes

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Fijne club, een turbo voor een 2,5 TD hebben ze niet :(

    Dan maar op zoek naar een 300 TDI of een V8 X(

  • RaRo74

    Ik heb ze al vaker voorbij zien komen maar helaas nog geen gebruikservaringen gezien.

    Mijn turbo werkt nog perfect maar mocht het ooit zover komen is het een goedkope oplossing:

    http://turboonderdelen.nl/GARRETT_TB0243_465175-0001

    Maar als de gebruikte materialen goed zijn is er eigenlijk weinig mis mee. Kwestie van wisselen en je kunt weer verder rijden.

  • wouter

    Ik heb vorig jaar daar een nieuw turbo tussenstuk besteld voor mijn 200tdi motor, ben er nog steeds erg tevreden over. Montage was vrij gemakkelijk.

  • sjorsboomschors/aka/PP

    hmm, ik heb een spare turbo incl. spruitstuk liggen, just in case:D