Ander stuur in series III

• André met Truckie

Aloha,

In mijn series III zit nog het standaard stuur. Enige waar ik een beetje mee zit is dat ik met mijn bovenbenen het stuur regelmatig raak.

Op zich bevalt mij de looks helemaal prima, maar enig comfort in grip en beenruimte is toch ook wel een wens…

Nou weet ik dat er nogal wat alternatieven zijn op stuurgebied van een series.

Zag een hele mooie staan (Exmoor Trim , incl. boss en verzenden bijna € 500,- !!) Zie hieronder.

http://www.exmoortrim.co.uk/images/stories/virtuemart/product/ext900ewrsb36_main.jpg

Er zijn vast wel een paar exemplaren die iets minder kosten. Zijn er prikkers met ervaringen, tips of ideeën?

• jamaar

heb ergens nog een kleiner stuur liggen maar zit nog lekker in marokko dus dat gaat hem nu niet worden

besef wel dat je veel harder aan het stuur moet trekken en het is al niet makkelijk om met een standaard stuur uit een parkeerplek te komen waar je voor en achter ingebouwd bent door koekblik :X

zelf ben ik zeer tevreden met de stuurbekrachtiging in mijn S2A ambu, ook heerlijk op de piste, vangt namelijk ook veel schokken op van het stuur

• megamannen

Een Metro stuur schijnt ook te passen.

http://www.thelandroverclub.co.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=2201&sid=844c64f0d949d86761cd0bcd557182f8

Groet Laurens

• VeeTee

Een gewoon Defender stuur is ook groot maar is asymetrisch (as zit wat onder het echte middelpunt). Hierdoor heb je in de rechtuitstand wat meer beenruimte, maar toch het (kracht)voordeel van een grote diameter. In de praktijk merk je vrijwel niks van de asymmetrie, alleen de oplettende kijker ziet 't tijdens het draaien. :D

• RobSLaro

Darn, dat is een mooi stuur!

Ik zoek ook zo iets, hout met die nagels! Een pracht.

Ben nog niet zo ver met mijn project maar ben wel al eens aan het oriënteren geweest.

Er zijn iets goedkopere varianten met een kleinere doorsnede.

een eerder topic.

Maar mag ik mee liften op dit draadje? Een defenderstuur heeft de zelfde doorsnede als een series 2.

Ook ik wil iets kleiner.

En niet zeuren, gewoon spierballen kweken (:P)

• sjaak109

in mijn 109 zit ook een defender stuur. zo eentje met losse toeterkap in het midden.

maar het scheelt zowiezo dat ik geen bierbuik heb die er tussen moet. :D

• Crazy-G

In het draadje dat Megamannen aanhaalt staat dat blijkbaar een 200-TDi Disco stuur zo schijnt te passen, niet zozeer kleinere diameter laswel dikker en wellicht beter in de hand liggend?

Ik zoek ook iets want met m'n ruim 2 meter is het krap in de Lightweight, ondanks dat de stoel al 17 cm naar achter geplaatst is, dat stuur blijft erg groot.

G-J.

• RobSLaro

André, ben al een tijdje zoekende, waar ik telkens op afknap is de dish diepte.

Ik heb er veel moeite voor gedaan om de stuurstang zo diep mogelijk te krijgen, dit wil ik niet ongedaan maken door een adapter of een diep stuur.

Zo iets dus:

Zo iets ? klik klik ! lijk er wel een beetje op?

Ben net aan het meten geweest, series 2 stuur is 44 cm, 90 stuur uit 1985 is 43 cm.

Een stuur van 36 cm (zoals bij voorbeeld deze) valt in de “ring” van het 43 cm stuur van de 90. Moet je nog kleiner willen?

• André met Truckie

Da's een mooi stuurtje, Rob!

Inderdaad de diameter is één ding, ook de diepte…

Lijkt mij een mooi alternatief!