bij een trekker gebruiken ze meestal geen autolak…. niet dat de lak daarmee minderwaardig wordt, maar omdat voor trekkers/vrachtwagens en ander groot spul doorgaans wat ruimer met kleur toleranties wordt omgaan is de basis wat goedkoper. enige waar je dan even rekening mee moet houden is dat je in één keer voldoende lak aan laat maken aangezien een potje bijhalen mogelijk een kleurverschil oplevert (en in tegenstelling tot de hele dure autolakken heb je dan geen verhaal, wat dit is gewoon wat ruimer getolereerd).
Los daarvan is het natuurlijk altijd goed om in één keer voldoende te laten maken om kleur ellende te voorkomen (zelfs als ze je 2e potje vervangen zul je zien dat niet dat tweede potje, maar dat eerste potje net van de kleur af was…en de spuitkosten krijg je uiteraard niet terug)
En of 5000 veel is weet ik niet, voor binnen/buiten is het heel weinig, voor alleen buiten zul je zien dat er nogal wat verschil zit tussen strak en strak, en ook op de manier waarop de verschillende spuiters met lampen (even eruit of alleen afplakken?) etc. om gaan. Dus als je ergens geïnformeerd hebt waar ze gewend zijn met een hoge kwaliteitsstandaard te werken is het niet zo gek, want dan ben je met een overspuiter van die afmetingen zo een paar manweken zoet.
Succes met de overwegingen en als het je voornamelijk om een kleurverandering gaat waarbij de kwaliteit minder speelt moet ik zeggen dat ik hier in de club ook hele goede resultaten met een rollertje heb gezien. (zelfs met gamma verf, zeuren we even niet over de houdbaarheid van de glans, maar het was best netjes)
Groet, Wilberth