Hallo Techneuten,
Mijn 110 heeft een gereviseerde 3.9 en een nieuwe 4hp22 en koppelomvormer van ashcroft.
Vorige week de nieuwe automaat gemonteerd, flexplate op de juiste manier op de koppelomvormer (ringetjes had ik eerst achter de kop van de bouten, maar nu tussen flexplate en koppelomvormer).
Nu voel ik bij stationair draaien een vibratie/trilling in de aandrijflijn, bij rijden neemt dit toe.
Bij koude motor stationair geen vreemde geluiden, bij warme motor stationair een ratelend geluid, ook als er met de auto nog niet is gereden en de automaat dus nog koud is.Dit geluid is erger als je een dotje gas geeft en de motor terug zakt naar stationair.
Het geluid komt uit de bell housing, de flexplate lijkt ok als ik door het luikje kijk en ik heb de onderplaat van de bell housing er af gehaald om de flexplate tov de koppelomvormer een kwart slag te draaien.
Heeft niets geholpen, de trilling heb ik trouwens sinds de 3.9 is gereviseerd en er nog de oude automaat achter zat, deze combinatie komt van een RR classic waar ik een tijdje mee heb gereden en destijds geen enkel probleem.
Nu is mijn vraag, kan een flexplate deze klachten veroorzaken, ik zie echter geen scheuren, mogelijk achter de ring waarmee de plate op de starterkrans zit.
Alle input is meer dan welkom, ben het goed zat en wil rijden!