RX5 icm Brantho Korrux

  • 90_V8_CSW

    Hallo allemaal,

    Mijn vorige auto heb ik behandeld met RX5 en RX10, beviel prima. Ben nu bezig met een deel restauratie van een Stage One en heb nu een bus brantho korrux gekocht, gewoon in 1 keer over het chassis en klaar, na schoonmaken dan wel natuurlijk. Maar is nogal dik dus vloeit niet zo mooi overal tussen als RX5. Aangezien ik ook nog een bus RX5 heb staan, lijkt me dat ook wel een goede combi. Dus rx5 eerst en afwerken met Brantho Korrux.

    Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Hecht dit goed aan elkaar?

    Alle tips welkom!

  • Lucas van Lierop

    Geen ervaringmet de combi, wel met beiden apart. Heb geen wetenschappelijk antwoord maar heb er wel mijn vraagtekens bij. Je kunt brantho korrux overigens wel verdunnen, er bestaat nog speciale verdunner voor (heb ik er bij gekocht en nog erg veel over…), misschien dat eens proberen? Verder Is RX5 bedoeld om over een klein laagje vliegroest te schilderen en Brantho Korrux volgens mij voor echt schoon metaal. Ik zou zeggen lees dat ook nog even goed na voor je iets kiest.

    Groet en succes.

    Lucas (die het zelfs bij -10 heeft aangebracht, leuk zo'n winter…)

  • Bart van Dessel

    RX5 is vrij kieskeuring met wat er over hem heen gestreken wordt, spuitbusjes van Motip werkt zeeeeeker niet, ook 2K lak gaat direct fout met een levendig maanlandschap dat spontaan ontstaat alsof de oerknal net is geweest……

    Je zou de importeur 's kunnen bellen, caprotech.

    Gr, Bart

  • Marco

    Ik raad het je af.

    BK is fantastisch spul, maar niet in combinatie met andere produkten.

    Zelf heb ik matige ervaring in combinatie met Owatrol.

    Voor BK 3in1 heb je speciale spuitverdunning en een een ‘vertrager’ die tijd geeft om BK wat beter te verwerken.

    Mijn chassis heb ik d..m.v. kwast en roller behandeld met BK die ik fors had verdund met de spuitverdunner. Prima resultaat.

    Let op als je BK wilt gebruiken voor je body. Plamuur laat zich niet goed aanbrengen / houdt geen stand tussen twee lagen BK.

    succes, Marco

    RHD 109V8

  • 90_V8_CSW

    BK mag ook over dun laagje roest lees ik. Chassis is geen blank metaL, zitten hier en daar nog wat oudere verf resten op. Dus daar moet het ook nog mee matchen …

  • 90_V8_CSW

    Even updaten:

    Werkt prima tot nu toe. Rx5 goed laten drogen (dat duurt ff) en dan BK erover. Bubbelt niet en zit er goed vast op. Nu pas maandje ofzo en auto nog niet buiten geweest dus echte roest test is het niet maar de beide producten accepteren elkaar dus wel.

  • Bart van Dessel

    Dank voor je melding! Is dit de 3 in 1? In het zwart? http://brantho-korrux.nl/html/mainframe.html Over RX5 ben ik heel tevreden, RX10 vind ik wat minder. Misschien is daar BK een betere voor.

    Gr, Bart

  • Teun

    Even deze posting ‘misbruiken’ hoor…

    Ik wil m'n achterbalk opfrissen. Zit nu eigenlijk alleen nog wat vliegroest op dat nog gemakkelijk verwijderbaar is, dus dat lijkt een goed moment…

    Ik zat aanvankelijk te denken aan RX5 en afwerken met RX10, maar is BK een betere optie?

    Zo ja: welke van de aangeboden soorten kan ik dan (met of zonder verdunner) het beste gebruiken?

  • Wim Janssen

    2 lagen Brantho Korrux 3 in 1 zonder verdunning en je bent voor vele jaren klaar.

  • Teun

    Mooi gemakkelijk dus! :P

    Is BK mat gekleurd of zijde/hoogglans?