ik wist niet dat er een 3 in 1 radiateur bestond.
is zoiets ook nieuw te vinden?
welke auto is daar standard mee geleverd?
Bij de ESR3687 zitten de nodige aansluitingen er gewoon op, gisteren een nieuwe in de D1 gezet, is letterlijk plug 'n play in dat geval. Via LRDirect was ik iets van 180 euro ex BTW kwijt.
Tweedehands niet doen, deze radiateuren vallen uit elkaar na verloop van tijd. T zijn geen series onderdelen die eeuwig heel blijven!
Als je slangen nodig hebt, zijn die ook genummerd dus gewoon te bestellen.
tijdrover's Schreef:
——————————————————-
> ik wist niet dat er een 3 in 1 radiateur bestond.
> is zoiets ook nieuw te vinden?
> welke auto is daar standard mee geleverd?
Henri,
Volgens mij heb ik nog zo'n radiateur nog liggen is ca 1 jaar geleden uit een disco 3,9 V8 automaat gekomen, mag je hebben voor een lekkere fles rode wijn!
Ik kan alleen het onderdelenboek van de Disco 1 MY89-98 voor je doorzoeken. Verder niets.
De oliekoelerleiding voor de motoroliekoeler zijn bij de V8 ESR2814 de bovenste en ESR2813 de onderste. Er staan wel specifieke serienummers bij, vanaf (V) MA 081992 tot (E)36D 52437C
De LT77 heeft toch geen koeling voor de V-bak? Das toch alleen de ZF?
Voor de koelslangen kunnen dit ook weer tig verschillende zijn, afhankelijk van het serienummer… ESR1052 en ESR1819
Alvast bedankt voor et opzoeken van de nmr,s Marijjn ! Super ! De LT77 vanaf vin letter G met name welke de Disco 1 ingingen hebben een oliekoeler aansluiting. Ook heeft deze uitvoering sterkere oliepomp en ik geloof dat de 1e en 2e versnelling met dubbele synchro ringen is uitgevoerd.
Groet Michel WaZ
tijd voor een update!
de radiateur, wat een lummel!
de binnenschermen verwijderd, hier moeten de wielkuipen van een defender voor in de plaats komen. wie o wie heeft er wat liggen?
het neusje is nog niet klaar. de grill moet nog schanierbaar worden zodat ik het voorover kan klappen om een lamp te vervangen.
de spatborden moeten een nieuwe steun krijgen om dat de grill niet meer het bevestigingspunt kan zijn.
de motorkap zit scheef, ik heb werkelijk nog geen idee waar dat in zit….
na grondige inspectie met mn jongste zoon, is gebleken dat de onderkant van de grill behoorlijk slecht is.
ik heb gezocht, maar nieuw niet te krijgen. binnen kort maar eens wat proberen na te maken…
onderdelen voor de handschijfrem conversie
de originele flens kon ik niet gebruiken vanwege de toyota aandrijfas, deze kan een grotere hoek maken dan een disco 2 voorste aandrijfas…. ik heb er een liggen, maar dat past niet. te lang en de max hoek te klein
aandrijfas op lengte gemaakt…. dat kan net!
gisteren op de sloop een dubbelwerkende remklauw gevonden op een volvo v70 achteras!!
morgen een series 3 koppelingcilinder ophalen die de remklauw moet voorzien van olie.
Groet Henri
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?