Tot op heden heb ik altijd Kroon olie gebruikt in mijn Defender TD5 die mij prima is bevallen. In de bak: SP 1061 en Verdeelbak en differentieel GL5- 80W90
Bovendien vrij gemakkelijk te verkrijgen. Op hun site kan je op merk en type een olie advies krijgen.
Vr.Groet Hans
Hieronder even hun (verkoop) verhaaltje:
Transmission Oil SP 1061 75W-80 is een hoogwaardige, synthetische transmissieolie speciaal ontwikkeld voor handgeschakelde transmissies van personenwagens uit de Rover-groep (Rover, MG, Honda en Landrover). Door gebruik te maken van geselecteerde synthetische basisoliën en speciale additieven zijn de volgende eigenschappen verkregen:
•Door de hoge viscositeitsindex een vlot en soepel schakeldrag zowel bij lage- als bedrijfstemperaturen
•Een uitstekende oxydatiestabiliteit, waardoor Transmission Oil SP 1061 een lange gebruiksduur heeft en langdurig bestand is tegen hoge bedrijfstemperaturen
•Door speciale EP-additieven een optimaal functioneren van synchromeshes (“kraakvrij” schakelen) en een optimale bescherming tegen slijtage onder zware bedrijfsomstandigheden
•Een uitstekende weerstand tegen corrosie en een hoge weerstand tegen schuimvorming.
Toepassing
Transmission Oil SP 1061 75W-80 is een speciale versnellingsbakolie die specifiek ontwikkeld is voor toepassing in handgeschakelde transmissies van het type
PG-1, Gertrag 283 en R65. Deze transmissies worden toegepast in diverse Rover- en MG-modellen. Tevens wordt Transmission Oil SP 1061 gebruikt in handgeschakelde transmissies van alle Landrover-modellen en diverse Honda-modellen. Raadpleeg voor optimaal gebruik altijd onze website www.kroon-oil.com of onze Recommendations CD-RO