goedenavond allen,
Bezig met de restauratie van mijn landrover nu aangekomen bij het aansluiten van mijn nieuwe kabelboom.
ik heb een vraagje met betrekking tot het aansluiten van een wisselstroom dynamo van een serie 2a landrover uit 1971.
het is een wisselstroom dynamo van type 11 AC met een externe spanningsregelaar(4TR) en daar een relais voor(6ra). het aansluiten van de dynamo zal op zich wel lukken daar heb ik wel een schema voor gevonden. maar ik zit eerder met een andere vraag. normaal gesproken zit er bij dit systeem nog een 3aw regelaar in opgenomen voor het charge warning lampje. dit zat er bij mij niet in zowel geen regelaar(3aw) als ook geen charge warning lampje. verder zat er bij mij ook geen ampere meter maar wel een volt meter. komt de voltmeter dan nu in plaats van het charge warning lampje(dus vervangend aan het lampje+3aw regelaar). het heeft voorheen gewerkt naar behoren en ik wil het ook graag origineel houden.
het schema heb ik gevonden op :deze site
ik heb overigens wel gewoon een contactslot wat men moet doordraaien om de auto te starten en startrelais. dus bij mij zitten die bruine draden niet aangesloten op de starter maar op het startrelais.