3 personen in een Defender met grijs kenteken

• Marc-my-Words

Ja, Ja, maar dat komt omdat VW (en al die anderen - zoals de Multivlaai - waar het ook mag) wel een goedgekeurde 3-puntsgordel heeft voor de 3e zitplaats.

LandRover is te lui geweest een oplossing te bedenken voor die driepuntsgordel. Kijk bijv. maar allerlei meerzits-auto's, ik zag heel eenvoudige/slimme oplossingen met een gordeloprolautomaat (3xwoordwaarde) ergens aan het dak en twee insteek gespen - dan heb je een 3-puntsgordel die helemaal weg rolt als je hem niet gebruikt.

Maar zoals ik al schreef: Een derde zitting is niet verboden, het is alleen onwettelijk als daar ook iemand zit als je een auto hebt van na de wijziging van de regels (en dat dus alleen omdat er geen goedkeuring bestaat voor een 3-puntsgordel). Officieel mag je ook in auto's van na de regelwijziging geen andere gordels monteren (dwz alleen gordels van het originele type) – dus een 4-puntsgordel mag ook niet zonder typegoedkeuring, zelfs als die 4-puntsgordel veiliger zou zijn.

Marc

• Schroten

Ok, da's duidelijk, bedankt

groet

Hans

• Denn

Hoeveel zou de boete zijn als je met 3 man voor in gepakt zou worden?

• ErikH110

tijdens deelname aan het verkeer als bestuurder of passagier niet op de voor hem/haar bestemde zitplaats zitten en/of als bestuurder (een) passagier(s) vervoeren terwijl deze/die niet op een zitplaats zit(ten)

€ 140,-

Ook kind niet in kinderzitje, geen gordel dragen, etc is allemaal € 140,-

• laro en hd driver

Op de voorste zit rij moeten alle zitplaatsen voorzien zijn van hoofd steunen dit geloof ik vanaf 2006 en die zitten niet op de midden stoel van een defender

Gr. Tonny

• deWilde

En tot een bepaald jaar zijn bij grijs-kenteken gordels ook niet verplicht. Als je een derde stoeltje plaatst dan hoeft daar dus afhankelijk van het bouwjaar mogelijk niet een gordel bij, ook al hebben de andere stoelen die wel. T'is nie handig, maar het hoeft dus niet. Als het erin zit moet je het wel gebruiken anders kassa.

• John de WIt

Heb onlangs mijn ninety omgebouwd vanuit Zwitsers kenteken naar Nederlands grijs. Cubbybox opgeruimd en 3e stoeltje geplaatst, met de middengordel van de achterbank van mijn 130.

Stoeltje heeft dus weliswaar geen hoofdsteun, maar wel een vate gordel.,

Bij de RDW in Arnhem het item besproken tijdens de import/keuring voor NL grijs kenteken, even overlegd en toen zijn er specifiek 3 zitplaatsen in de registratie opgenomen.

Je mist de cubbybox pas als je deze niet meer hebt ….maar goed…. overleven in het NL belastingklimaat vereist compromissen…