Mijn vraag is mag je in een Defender op grijs kenteken met 3 personen rijden als je er 3 stoelen in hebt.
Als er nu een cuby box in zit en plaats er een stoel in mag dit dan zo maar of moet je weer iets laten keuren.
Ik hoor het graag.
Gr Geert
Het middenstoeltje mag volgens mij nog wel, maar sinds de TD4 past het niet meer ivm de hoge/lage gearing hendel. Mijn TD5 werd indertijd gewoon met 3 stoelen geleverd door de dealer. Heb nooit op het kenteken gekeken naar het aantal zitplaatsen. Bedrijfsbusjes worden ook nog altijd nieuw geleverd met 3 zitplaatsen.
eddy Schreef:
——————————————————-
> Het middenstoeltje mag volgens mij nog wel, maar
> sinds de TD4 past het niet meer ivm de hoge/lage
> gearing hendel. Mijn TD5 werd indertijd gewoon met
> 3 stoelen geleverd door de dealer. Heb nooit op
> het kenteken gekeken naar het aantal zitplaatsen.
> Bedrijfsbusjes worden ook nog altijd nieuw
> geleverd met 3 zitplaatsen.
De derde zitplaats mag sinds een bepaald jaartal niet meer.
Het heeft dus niks te maken met het pookje (dat je wellicht ook nog een stukje om zou kunnen zetten).
Het past overigens ook wel (met wat moeite), een derde stoel en het Puma-pookje.
Je hoeft me niet te geloven, maar ik heb het gezien.
En het mag ook, alleen mag je er niet zitten.
Heb je een auto van vóór de nieuwe regels dan mag je op de derde zitplaats met een heupgordel zitten, en dat hoeft dan niet op het kenteken te staan.
Staat er slechts 2 dan mag je niet met 3 voorin en heb je een auto van na de nieuwe regels dan kan je die 3de misschien wel op het kenteken krijgen maar alleen na een errrug dure beproeving.
Overigens, als je aan je verzekeraar 3 zitplaatsen hebt gemeld, en je verzekeraar heeft dat geaccepteerd dan is het grootste probleem een eventuele boete (en daar moet je dan een heel precieze of een heel klierige agent voor treffen).
Marc
PS Mijn oude 110HT had 3 zitplaatsen vanaf nieuw en het aantal zitplaatsen stond niet op het kenteken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?