schokkend optrekken

  • gerard series 3 88

    Hallo , bij mijn series 3 88 2.25 diesel,heb ik een probleem.

    Bij het optrekken koppeling rustig laten komen begint de auto te bokken.

    Nu is mijn vraag kan het zijn dat de vliegwiel krom is komt dit voor en heeft iemand hier ervaring

    Mee,of kan het ook een afstel probleem zijn met afstelling van de koppeling.koppelingplaten zijn goed.

    Groet gerard

  • gerard series 3 88

    Iemand hier ervaring mee??

  • Thimo

    Gerard,

    Als je gas geeft en dan heel rustig de koppeling laat opkomen, schokt het dan nog of minder?

    Als dit het minder is denk ik aan een koppelingsplaat waarvan het hart is losgebroken of dat de torsieveren van de plaat kapot zijn.

    Mvg Thimo.

  • gerard series 3 88

    Dan word het wel erger als ik een zware aanhanger sleep kom ik niet fatsoenlijk van zn plaats bokken als een hobbelpaard, het voelt net of vliegwiel krom is

    Gr gerard

  • Gromit

    Het zou ook nog iets simpels zoals een vastgelopen remtrommel kunnen zijn.

  • Frans Bonnes

    Kan ook nog gewoon een vette koppelingsplaat zijn.

    fb

  • jamaar

    vliegwiel krom komt eigenlijk nooit voor

    dus

    of kapotte drukgroep, koppelingsplaat of een motorsteun, versnellingsbak rubber naar de knoppen, gescheurd.

    even een breekijzer er tussen

    heel veel speling in de aandrijflijn kan ook nog

  • Rickske

    check ook of de bouten die motorblok rubbers en versnellingsbak rubbers nog vast zitten/rubbers niet compleet versleten zijn! Geeft exactjouw symptomen.

  • Leroy

    hallo,

    Ik heb precies het zelfde symptoom, althans daar heeft mijn ambu last van.

    Maar hier is het alleen bij een warme motor. aangezien er dan ook iets olie uit de

    waadplug komt, denk en hoop ik eigenlijk dat het alleen maar vette koppelingsplaten zijn.

    Dus ik volg dit draadje met alle aandacht. En natuurlijk loop ik alle andere genoemde punten ook even na.

    Groet Leroy

  • gerard series 3 88

    Nu je het zegt verergerd het probleem wel met warme motor dus zou vettige platen kunnen zijn, motor is geriviseerd en eruit geweest en bak ook, alles is toen onvet en schoongemaakt ,het probleem was direkt aanwezig,na demontage wel opgevallen dat alles nat was van olie,was keering versnellingbak nadien alles ontvet en schoongemaakt. Te hebben,alles weer netjes gemonteerd volgens voorschrift.

    Zal na mn vakantie alles even nalopen of er nog olie aanwezig is achter de waadplug

    Gr gerard