Off road camping trailer zelfbouw, sankey basis of anders(lees lichter)?

  • Kees van den Tol

    Er zit geen kenteken op.

    2 maal bij RDW geweest zonder resultaat, men kent de trailer niet en ook niet het remsysteem.

    Ik geloof het verder wel.

    Zo'n Sankey ondersteel is technisch perfect, schokbrekers, stabilisatie stang, bladveren, hydraulische schijfremmen.

    Dat vindt men bij de RDW ook.

    Als ik lees wat je allemaal mee wilt nemen dan red je het niet met een Sankey onderstel en beneden de 750 te blijven.

    Het is allemaal wat dubbelzinnig bij de RDW.

    Trailer is perfect volgens RDW maar geen technische gegevens beschikbaar binnen de RDW.

    Zo'n organisatie als de RDW moet toch bij machte zijn deze gegevens op te vragen bij de diverse instanties.

    Nu moeten wij als particulier zelf alle technische know-how aanleveren om er doorheen te komen.

    Er rijdt heel wat rond dat technisch veel minder is maar met kenteken.

    Neem de Nato haak achter de LR.

    Het leger mag er mee rondrijden op de openbare weg.

    Wij officieel niet, niet goedgekeurd.

    M.a.w. er zijn geen gegevens van beschikbaar binnen de RDW.

    Zo,n organisatie als de RDW moet deze gegevens makkelijk boven water weten te halen maar er is geen wil daartoe.

    Ik rijd met witte platen en Natohaak.

    Officieel mag het niet maar het is een veilige constuctie zoals Universal Engineering Ltd die de Sankey gebouwd heeft met de Bradley remmen.

  • 88serie123

    Boelo Schreef:

    ——————————————————-

    > Kom graag met hem in contact, weet je wie het is

    > Frans?

    Stuur maar een PB.

    MVG

    Adriaan

  • Boelo

    (tu)

  • Boelo

    De optie van een moderne lichtgewicht basis spreekt me eigenlijk het meeste aan

    http://www.jozua-aanhangwagens.nl/Page/sp1548/ml1/from_sp_id=1680/nctrue/system_id=4574/so_id=2972/Index.html

    Zou je hier wat grotere wielen (liefst LR wielen) op kunnen monteren?

    Boelo

    Edit: hmm, €1295 ex BTW en waarschijnlijk geen mogelijkheid voor plaatsen 16 inch LR wielen.

  • Kees van den Tol

    https://lh6.googleusercontent.com/-s73U3-tiQY4/UAKGU-qkuRI/AAAAAAAAB-M/CN00zfTv2I8/P1010027.JPG

  • Boelo

    Ook bekend, is een MyWay trailer.

    Wil niet ondankbaar overkomen hoor, maar ik heb al heel veel voorwerk gedaan, dus alles wat jullie laten zien ken ik al.

    Vraag 1 en 2 zijn inmiddels wel beantwoord maar ik zoek nog antwoord op vraag 3 en 4.

    Boelo

  • Joadalama

    Boelo,

    Ik zit precies in hetzelfde traject. De sankey als basis afgevallen. In eerste instantie was mijn idee om zelf een onderstel te maken met een zware torsieas, lange dissel en oplooprem. Ondanks alle wilde verhalen kun je dit gekeurd krijgen bij de rdw, maar je moet wel wat huiswerk doen en gratis is het ook niet. Daarom ben ik nu aan het kijken naar simpele geremde aanhangers als platform. Mij idee gaat uit naar een Brenderup 2205s 1000kg. Van deze aanhanger is in het verleden zelfs een offroad versie gemaakt. Het model gaat eruit bij Brenderup en zijn in duitsland voor een kleine 1000 euro te koop. Een hoop geld vergeleken met een sankey, maar die krijg je niet op kenteken. Ik hoef niet perse 16 inch LR wielen er onder, 15 inch met terreinbanden is ook als prima. 15 inch is wel te vinden met steek 4x100, dus dan hoeven er ook geen andere gaten geboord te worden in de trommels, of speciale adapter/spacers op.

    De huidige opbouw gaat er dan af en wordt opnieuw opgebouwd met 25mm alu bordwand profielen uit de carrosseriebouw. Daar is lastig aan te komen als particulier (bij caralu hebben ze duidelijk geen zin in mij, ook niet als ik zakelijk koop) maar bij busscher verkopen ze dat spul wel voor stevige prijzen. Ga van de week met een vriend even bij een lokale carrosseriebouwer kijken of daar iets te regelen is. Alternatief zijn sandwichpanelen die ze ook bij zelfbouwcampers gebruiken of plywood panelen van bijvoorbeeld technopanel 2000.

    In de zijkanten, die dan ongeveer 60 cm hoog worden komen dan luiken, zodat je vanuit de voortent in de aanhanger kunt komen. Achter aan de klep komt een bermkeuken te hangen.

    Hoop dat je er iets aan hebt.

    Cheers

    Joachim lamers

  • 88serie123

    Je kan ook nog een Saris trailer overwegen. Deze zijn destijds door de Mariniers gebruikt en hebben een bakmaat van 2 meter bij 1,6 meter en 50 cm hoog. En ook grote wielen. Ze zijn schaars aan het worden, maar misschien kan je er nog een vinden.

    Adriaan

  • 88serie123

    Hier is een foto. Blijkbaar ander merk, maar Saris heeft ze ook gemaakt.

    leger aanhanger

  • Boelo

    Ik heb het idee dat de asbreedte minder is dan de Sankey, klopt dat?

    Boelo