Informatie gevraagd over Series III ex. zwitserse post

  • Te Papa

    Hallo,

    Ik heb onlangs een landrover 88 series III gekocht met bouwjaar 1972. Dit is een auto die voor de zwitserse post gemaakt is in een speciale/afwijkende uitvoering ( carrosserie opbouw is door Emil Frey uit Safenwil gebouwd).

    Zijn er onder jullie mensen die mij meer over deze uitvoering kunnen vertellen? Ik zou het leuk vinden meer informatie over de auto te hebben.

    Elke info is welkom!

  • Berry van D

    Hi,

    Wat wil je weten? Ik heb er zelf ook 1 gehad.

    Groeten uit Zwitserland, Berry van D

  • Te Papa

    Hee wat leuk dat je vanuit Zwitserland reageert ! De man waar ik de auto van heb gekocht in Nederland vertelde dat hij hem van een man uit Zwitserland overgenomen had die met deze auto caravans de berg op trok naar een hoger gelegen camping. :-)) Komt jou dit verhaal misschien bekend voor ?

    Ik zou bijvoorbeeld ook graag willen weten:

    hoeveel van deze autos zijn er gemaakt?

    zijn ze lang in dienst geweest bij de zwitserse post?

    zijn er foto's van de originele uitvoering?

    Er zit een afwijkend dashboard in. Hoe werd dit gebruikt?

    Op de voorzijde zit een gegalvaniseerd plaatje waar iets op geplaatst/ aan vastgemaakt kon worden. is er bekend waar dit voor diende?

    Ben benieuwd naar de reactie!

  • Berry van D

    Hai,

    Sorry dat ik een aantal dagen niet heb gereageerd! Ik ben zojuist een nieuwe functie begonnen en heb zodoende wat veel te doen gehad de afgelopen dagen.

    Omdat ik helaas zelf ook geen foto`s en getallen heb, heb ik contact opgenomen met iemand die veel van de geschiedenis van de Zwitserse Post weet.

    Zodra ik iets van hem hoor, zal ik het je laten weten!

    Groeten uit een wit Zwitserland, Berry van D

  • Te Papa

    OK, heel erg bedankt alvast! Ik wacht af.

    Groeten, John

  • Jorg

    Hoi,

    Ik ben ook in het bezit van een post landy. Is er nog iemand actief uit de vorige mails?

    Groet

    Jorg

  • Jorg

    Anonymous

    OK, heel erg bedankt alvast! Ik wacht af.

    Groeten, John

    Hoi John,

    Ooit iets vernomen? Ik heb ook een post landy en zou ook wel wat meer historie willen hebben.

    groet

    Jorg

  • Jorg

    Anonymous

    Hai,

    Sorry dat ik een aantal dagen niet heb gereageerd! Ik ben zojuist een nieuwe functie begonnen en heb zodoende wat veel te doen gehad de afgelopen dagen.

    Omdat ik helaas zelf ook geen foto`s en getallen heb, heb ik contact opgenomen met iemand die veel van de geschiedenis van de Zwitserse Post weet.

    Zodra ik iets van hem hoor, zal ik het je laten weten!

    Groeten uit een wit Zwitserland, Berry van D

    Hallo Berry,

    Ik heb ook een post landy sinds kort. Misschien dezelfde waar iedereen hier over praat. Zou jij mij in contact kunnen brenegn met de persoon die jij in deze mail bedoelde?

    groet

    Jorg