Is het mogelijk om 1 mm plaatwerk elektrisch te lassen

  • Frank 110V8

    Hoi,

    Ik heb ook menig las aan een eend gelegd met een dunne elektrode en nog dunner plaatwerk. Het wil best, ook als je ongeoefend bent. Wel is het zo dat een mig apparaat te preferen is.

    Groet Frank

  • Mrah

    Ik las zelf alleen met mig. Daar kan ik kort over zijn

    Wat nog wel eens gebeurt is dat je sommige gaten in de carrosserie alleen van onderen kunt lassen.

    Ik vraag me af: als je met elektrode last, kun je dan ook van onderen lassen? Met mig-lassen zet je gewoon de draadsnelheid wat hoger is mijn ervaring en dat gaat heel goed.

    Valt dan de slak niet naar beneden als je van onderen last met elektrode lassen? Volgens mij kan het niet.

  • Alex aka Grizzly

    Ja met elektroden kan je in elke stand lassen horizontaal, onder de hand, boven het hoofd ect ect.

    Eigenlijk hetzelfde als je met Co2 kunt.

    Wel is het zo dat je niet met elke elektrode alle posities kunt lassen, dus bij elk materiaal en en positie horen een beperkt aantal elektrodes die er geschikt voor zijn.

  • landrover500

    Het lukt best als je de juiste electrodes gebruikt.

    Ik heb een speciale adaptor daarvoor, er zit ook een weerstand in om de stroom passend te maken.

    Je moet wel een beetje kunnen lassen, maar oefening baar kunst.

    .

  • jeroen

    op het modderpoel forum zijn er net wat topic's in de techniek sectie gaande over lascursussen.

  • Bas

    rustbusters.nl geeft plaatlascursussen speciaal voor autoliefhebbers.

  • richard78

    Denk dat Raoul na 1.5 jaar ondertussen al een meester lasser is geworden:D

  • G-men (Gargamel)

    richard78 Schreef:

    ——————————————————-

    > Denk dat Raoul na 1.5 jaar ondertussen al een

    > meester lasser is geworden:D

    Misschien dat Bas probeert weer wat technische draadjes boven te krijgen tussen al het MRB geweld….. :D:D