tubocharder overboosting

• mark

vandaag even wezen rijden en ineens bij het accelereren het gas weg. maar even later kon ik wel weer gas geven maar niet zoveel vermogen.

nu is de td5 wel getuned maar heb dit nog niet eerder gehad. nu heb ik um net uitgelezen met de nanocom en krijg ik de melding turbocharger overboosting.

iemand een idee waar ik deze storing moet zoeken?

mark

• Mud Machine

Slang naar de wastegate?

• Paul Stroink, One-Ten.nl

Gaat je waistegate wel open?

• Boelo

Ja, check deze site http://www.discovery2.co.uk/wastegate.html

Dikke kans dat dat het probleem is, oplossing is makkelijk en goedkoop, nieuwe wastgate modulator.

Groeten Boelo

• mark

ik heb gekeken onder de kap maar de wastgate gaat gewoon open als ik met de fietspomp druk op het stangetje zet en die lekt niet.

die module op de engelse site kan ik nergens vinden onder de kap.

bij mij loopt de slang direct van de wastgate naar de intercoolerslang.

is er iets anders wat dan die storing kan zijn?

mark

• Guido kool

Heb je de turbodruk verhoogd?

want dan heb je een boosterbox nodig.

Zie td5 alive

Mvg Guido

• mark

ik heb de turbo niet opgeschroeft.

de td5 is alleen softwarematig getuned. en er zit een fullsize intercooler voor.

mark

• Mark HJ

Als je de auto van kontakt haalt is de ecu daarna weer uit de noodloop,dus moet het probleem opnieuw komen.

Met je nanocom kun je ook de maximum gemeten druk opvragen,die mag niet boven de 1.3 zitten.De ecu grijpt behoorlijk grof in als de druk te hoog is.

Probeer eerst achter de turbodruk te komen.

nog een

• Disco

kan hij z°n lucht wel kwijt?

Een bekende klacht(200/300) is het dichtslaan/loslaten van de binnenlaag van de luchtslangen.

misschien een oplossing?

Jo

• mark

ik heb er net nieuw silicone hoses opgezet samen met de full size intercooler. maar ik zal morgen kijken of er iets is met de slangen voor de zekerheid.

teven zal ik even test rit maken met de nanocom eraan om te kijken hoeveel turbodruk die doorgeeft.

mark