vervanging bedrading series 3

  • Beaub

    Beste mensen,

    2 weken geleden helaas een kortsluiting gehad in het dashboard. Gevolg is dat er aardig wat draad weggesmolten is. Doordat de bedrading uberhaupt een beetje een zooitje is (de vorige eigenaar heeft zijn best gedaan zo veel mogelijk stukjes draad te gebruiken en vanalles naar elkaar door te lussen), wil ik alle bedrading vervangen.

    Ik zie er zelf alleen een beetje tegen op om alles te doen (er ligt nu namelijk ook vanalles los). Heb een aantal bedrijven gevraagd, maar dan ben ik alleen aan de kabelboom al een vermogen kwijt.

    De vraag laat zich raden: is er iemand die me er mee kan helpen (of meer: wie heeft er ervaring mee en wil het samen met me doen?)? Eventueel uiteraard tegen vergoeding (zo lang die redelijk is natuurlijk).

    Auto staat op dit moment trouwens in Steenwijk.

    Groet,

    Beau

  • Frans Bonnes

    Bedrading is gewoon hier te bestellen.

    fb

  • Frank 110V8

    Als je hier geen ervaring mee hebt zou ik idd een complete boom bestellen, het is een en orme klus om dit even te doen.en met een beetje hulp kom je er niet.

    Groet Frank

  • laro13

    En natuurlijk ook hier:

    Landro.nl

    Geen aandelen, bla bla…:)

    gr. Jasper

  • Beaub

    Het is ook zeker de bedoeling een kabelboom te bestellen. Maar is het met kabelboom nog steeds een klus die niet eenvoudig is/met hulp nog steeds een hels karwei?

    Ik doelde er vooral op dat de bedrijven die ik gehaald had alleen voor de kabelboom al tussen de 4 en 500 euro vragen. En dat lijkt mij erg overdreven?

    Voor vervanging houden de meeste bedrijven 2 a 3 dagen werk aan. Dan zou die vervanging alleen al tussen de 1500 en 2000 euro kosten…dat was nou weer niet de bedoeling.

  • Frans Bonnes

    Ik zou voor de kabelboom ongeveer €300 rekenen, zie de andere postings.

    En ik geloof niet dat het meer dan één dag werk is.

    En als de oude kabelboom er nog inzit, tenminste wat de aansluitingen, kan het niet zo heel moeilijk zijn om het zelf te doen.

    fb

  • Exfietser

    Oh, je bedoelt dit vervangen:

    Dit is alle bedrading van mijn series3.

    Arnold.

  • paulus-109

    beaub, heb vorige week een boompje in een 109 gelegd, autosparks overigens. de boom zelf was een dag werk en het oplossen van kleine dingetjes en het dashboard afbouwen koste nog een dag.

    ik woon in essen belgie en wil je best helpen maar ligt wat ver uit de buurt he.

    heb wel een loods waar je auto bij kan maar dan nog.

    pb maar paul

  • richard78

    Zoals je ziet is het niet zo veel.

    Toen ik mijn auto kocht was de electra het eerste wat ik aanpakte gezien het en zooitje was. Het begon met een paar draadjes en voor ik het wist was alles vervangen. Neem het draadschema uit het handboek en ga draadjes volgen. He tis even puzzelen en je bent er even zoet mee. Maar echt moeilijk is het niet, best recht toe recht aan eigenlijk. Zorg wel voor krimpkousjes, genoeg schoentjes en een goede knijptang (niet solderen!).

  • Dennis101

    En dan heb jij zelf nog een Nederlandse militaire Land Rover met 2x zoveel/teveel bedrading.

    Maar inderdaad die paar draden in een series stelt bijzonder weinig voor.

    Dennis B