plaatsen electrische vacuumpomp rembekrachtiging series III

• Joost88

ach ja, ik heb helemaal geen bekrachtiging, ik vind dat het hard genoeg remt.

Ik ben wel benieuwd welke oplossing Wim aangedragen heeft?

• Wim Janssen

Allemaal niet zo spannend. Gewoon een voorbeeld zoals het bij een vriend van me gemonteerd is.

Met vriendelijke groeten

Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 “William”

Land Rover Series II 1959 “The Mrs”

http://wim-janssen.fotopic.net/

• Puffino

Goed om te zien dat je je nu druk maakt over het remmen en niet meer over het starten……

Succes,

• Bart (fietseboer)

Tot nu toe geen probleem bij mij,heb de pomp wel ff in rubbers gehangen voor de zekerheid…Bart

• cor.linckens@hetnet.nl

Beste Wim,

mag ik nog even reageren op dit oude blogje ?

ik wil ook een pomp plaatsen, zou ik de afbeelding misschien nog kunnen krijgen ?

hoe sluit je deze aan ?

blijft de pomp constant in bedrijf ?

dank je voor de moeite !

Cor

• richard78

Even uit mijn hoofd gaat de ene kant aan massa (dus dichtstbijzijnde punt naar je chassis of motorblok) en de andere kant gaat naar de schakelaar op het huis van je rem. De laatste moet je bevestigen aan de kant die naar je remlichten gaat. Als je pompje blijft branden maar je lichten niet heb je de verkeerde kant van het schakelaartje gekozen.

succes

• Wim Janssen

Richard,

Je vergeet het relais, want je remlichtschakelaartje trekt dit niet. Ik heb Cor al een PB gestuurd.

• richard78

I stand corrected!

• Fritsf

Dag Wim,

Ik heb enige tijd geleden ook een dergelijk pomp geplaatst, ik vraag mij alleen af of ik alles goed gemonteerd heb. Merk namelijk niet veel verbetering, wel hoor ik de pomp werken….;)

Heb jij misschien een foto voor mij?

groet

Frits

• richard78

Ik heb zo snel geen foto voor je liggen. Maar als je de slang tussen de vacuumpomp en de (hoe heet dat ronde ding op de rem ook alweer) loshaalt en de vaccuum pomp activeerd, voel je hem dat pompen? (even je vinger op de slang houden). Dan kan je zien of de pomp niet goed pomp of dat ronde ding op de rem niet goed meer is.

Aangezien dat je de pomp hoort als je remt ga ik ervan uit dat electrisch alles goed zit.