plaatsen electrische vacuumpomp rembekrachtiging series III

• richard78

Hallo allemaal,

Vanwege plaatsgebrek op het blok heb ik een electrische vacuum pomp van Hella aangeschaft voor de rembekrachtiging. Ik ga zo een afspraak maken voor de APK dus dan meot de pomp wel snel geplaatst worden. Er zit een mooi en duidelijk aansluit schema bij om de boel aan te sluiten. Maar nu zit ik te denken waar ik de pomp zelf zal plaatsen. De pomp is van redelijk gewicht dat ik denk dat deze wel heen en weer zal bewegen bij het rijden, dus de montage moet wel solide zijn.

Zijn er mensen die zo'n pomp geplaatst hebben of mensen met goede ideeen die mij raad kunnen geven?

Bedankt

• Marijn & Simba

Gewoon op je spatbord vastzetten.

Op je schutbord is geen plek en ergens anders gaat t ook nooit passen.

• Bart (fietseboer)

Op het spatbord,zo dicht mogelijk bij de rembekrachtiger. Ik heb 2 strippen ijzer (ong.4a5 mm) omgebogen,op het spatbord gemonteerd en de pomp er tussen gehangen…Bart

• Frits de Bruin

Hoi,

Op de RRC zit de pomp ook op de wielkast/spatbord.

Hij zit vast met rubbers met draadeinden eruit. dan kun je die door een gaatje in je spatbord prikken en aan de onderkant vastzetten. ABS Pump Mount googlen, zie je wat ik bedoel.

Lijkt mij een mooie, redelijk trillingsvrije oplossing. evt ook te gebruiken als er geen tap in je pomp zit, icm met de stalen banden zoals hierboven genoemd.

Succes,

Frits

• Wim Janssen

Richard,

Er zit een voorbeeldje in je mail.

Met vriendelijke groeten

Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 “William”

Land Rover Series II 1959 “The Mrs”

http://wim-janssen.fotopic.net/

• richard78

Ik zat ook te denken iom hem aan het spatbord te monteren. maar gezien het gewicht, de afstand van montage en het spatbord en het schudden vroeg ik me af of dat zou houden.

• richard78

Geweldige service Wim!!!

Die methode had ik me nog niet bedacht. Ik had al zitten denken aan hoekprofielen. Maar jou manier is beter, en makkelijker.

Bedankt!

Richard

• paul

bij mijn zit er geen pomp gewoon op het inlaatspruitstuk , waarom plaatst iedereen zoon pompje

ik heb een 2.25 b ex belg leger uit 74

• Exfietser

Bij een diesel werkt dat niet goed.

Arnold.

• der-rudi

Hoi Wim,

Doe mij ook zo'n voorbeeldje in m'n mail a.u.b.