vastzittende brandstofmeter .... of 1:40

  • Tinus 110

    Iemand ervaring met een brandstofmeter die vast blijft staan op ‘vol’.

    Heb na tanken 2 weken geleden al zo'n 200km gereden en ding komt niet van z'n plek. Dacht eerst dat ie bevroren zou zijn (heb nog wel eens condens in de meters) dus heb de föhn er tijdje op de meter gezet. Mag niet baten - kan ook niet echt geloven dat snoWhite opeens 1:40 is gaan rijden.

    Normaal gesproken zou hij hij nu toch zeker op de helft moeten staan. Of moet ik het meer in de tank gaan zoeken :S - tank is er niet afgeweest en voor de laatste tankbeurt deed ie het nog normaal.

    ook al x tankdop open en weer dicht gedraaid om eventueel te ontluchten. Geen verschil.

  • Rene110V8

    Martijn,

    Het lijkt erop dat de bedrading ergens sluiting maakt of juist een breuk heeft waardoor je meter op “vol” blijft staan. Kijk eens bij de vlotter of alle connectors nog zijn aangesloten. Met de pekelprut van de laatste dagen zou daar best wel eens iets mis kunnen zijn.

    Groeten Rene110V8

    Landy: 26-02-1983 110 3.5L V8 LHD

    Dougie: 19-09-1984 110 3.5L V8 RHD

    http://www.twentelandrovers.nl

    http://landrover110v8.fotopic.net

  • Bart van Dessel

    Ik denk vlotter vast in de tank, kun je er makkelijk bij komen? Misschien een keer flink over een bospad stuiteren:D, is bij mij een keer gelukt.

    Gr, Bart

  • BEN110

    auto nooit meer weg doen 1 op 40 is zeldzaam

    de auto goed schoon spuiten om alle pekel weg te spoelen is nu het niet vriest en goed idee doe ik ook ik heb en hekel aan strooien :( ( lost niet alleen sneeuw op maar ook mijn auto )

  • Tinus 110

    bospad, drempels en plaatselijke spoorwegovergang … alles al met vaartje 70 genomen en hij blijft gewoon 1:40 rijden B)

    connectoren en vlotter nog niet gechecked , geen idee hoe ik erbij kom - moet ik me maar eens in gaan verdiepen.

    schoonspuiten inderdaad nog niet gedaan - zal ik komend weekend wel even doen, kijken of het werkt.

  • Gerben tB

    Martijn

    Heb je mail adres niet (meer) wil je mij ff mailen (niet laro gerelateerd :D)

  • Roy Bruurs

    Ja bekend probleem hier. Toen ik een paar maanden geleden mijn auto kocht stond hij ook op vol. Nu nog steeds. De tankvlotter verwisseld voor een goede die ik nog had liggen mocht niet baten. Vermoed dat het een massa probleem is. Zoek mijn draadje nog maar is terug

  • Rickske

    ik weet niet of de meter een van hetzelfde type als in een series is. Maar dan zou ik het zoeken in ofwel een vastgelopen vlotter ofwel de sensor draad heeft ergens een lek naar massa. Sluit dit even uit door van meter naar vlotter een nieuwe draad te trekken.

  • Tinus_110

    Gerben tB Schreef:

    ——————————————————-

    > Martijn

    >

    > Heb je mail adres niet (meer) wil je mij ff mailen

    > (niet laro gerelateerd :D)

    Hey Gerben, kan even niet inloggen want zit in het koude Zweden en weet m'n password niet. Ben eind deze week thuis en kan je dan wel een PB sturen. okay?

  • Martijn ten Broeke

    Ik kan je wel mailen, heb dezelfde naam :)-D