Standkachel op gas.

  • Joost88

    hee ik wist niet eens dat die flessen officieel bestonden :)

    ik heb zelf gewoon een verloopnippel gemaakt om een standaard fles met lpg te kunnen vullen

  • westfries

    Ja een butagasfles kan je vullen met lpg

    Je moet de fles wel op zn kop houden anders verdampt de lpg en bevriest de opening en krijg je er zeer weinig in

  • Dirk109

    Wel en beetje link hoor een gewone lpg fles voor te gebruiken.

    Als de tank te vol zit kan het gas er vloeibaar uitkomen met alle gevolgen van dien.

    Ik heb zelf ook zo'n dampgas fles voor mijn kachel in de schuur en dat werkt uitstekend.Ff volpompen bij de tank kost 11 eurie en een butaanfles 30.

    Overigens een standkachel op gas heb ik ook nog nooit van gehoord.

    Zelf heb ik een 109 lpg/benz. met een standkachel op diesel!

    Ik heb een extra tankje ingebouwd om mijn standkachel(uit een sloopvito MB)te voeden en dit werkt uitstekend!Het leek mij beter om een diesel te nemen ipv van benzine.Minder brandgevaarlijk en beter verkrijgbaar.

    Dirk109

  • Joost88

    even nadenken bij het tanken daar geef ik niks om hoor ;)

    ik tank alleen als de fles leeg is, heb er 2 dus kan wisselen. (zoals je dat normaal met omruilen ook doet)

    Dan doe ik er 21 liter in. Bij de 23 liter zit hij te vol en komt het gas er vloeibaar uit.

    Waarom zou ik de fles op de kop moeten houden bij het vullen? Ik heb geen last van bevriezen, dat heb je bij het tanken van een auto toch ook niet?