Ervaringen problemen Freelander 1 ???

  • def90

    Ik kan een Freelander 1 van 2001 kopen,170.000 km, 1,8i.

    De auto is bedoeld voor huishuidelijk gebruik, ca. 8000km/jr.

    Kan ik veel problemen verwachten van dit model buiten de normale slijtage ?

    Wat is deze auto waard ?

    Wat is juliie advies,onafhankelijk van de prijs, kopen of niet ??

    met vriendelijke groet,

    Marco van Schie

  • plaetje

    kopen, heeft zondag 500km gereden door ardennen, luxenburg en naar huis

    plaetje

  • bareld

    Kan het zijn dat je enige bemoeienis met de verkoop hebt?

    Freelander 1.8 de standaard dingen goed beoordelen. Vooral Koppakking, Modificatie koeling (zal wel gebeurd zijn) en uiteraaard de hele aandrijflijn van tussenbak tot achterbrug.

    Verder inderdaad “kopen” . Het is een heerlijke auto en voor velen het begin van een never ending landrover adventure. Maar dat begin heb jij al gemaakt lijkt me.

  • Bart van Dessel

    Freelander is een prima auto, 1.8i is de minst betrouwbare, redelijk veel problemen, kennis van mij heeft binnen 10.000 km 2 keer de koppakking kapot gehad en de laatste keer de kop kapot. Nette rijstijl, geen aanhanger. En de visco tussenbak schijnt een zwakke schakel te zijn maar daar zijn oplossingen voor.

    gr, Bart

  • ton

    Op zeer en goede auto.

    Ik heb er 3,5 jaar met plezier en niet te veel onderhoudskosten in gereden. Wel was de koppakking en de cilinderkop al vervangen. Dit is wel belangrijk. Ook de visco koppeling laten nakijken, de gevolgschade kan groot zijn. Let even op het schakelen moet vloeiend gaan.

    succes, Ton

  • def90

    Ik rijd zelf met een 90 soft top 2,5 n/a, nu mijn vrouw nog….

  • def90

    oke, wederom komt de koppakking en viscokoppeling ter sprake.

    Ik zal hier goed opletten en bij twijfel vervangen.

  • -

    Let ook op de volgende ( gevoelige-) zaken bij een FL;

    Functioneren van de ruit in de achterdeur;

    Ontgrendeling van achterdeur ;

    bekende “knak ”geluid bij het nemen van bijv. een drempel, afkomstig van de achterbrug;

    lekkage in de achterbak

    Verder heb ik een paar jaar met plezier met de FL1 gereden.

    Om economische redenen heb ik de FL weggedaan. Een 110 op geel en een FL diesel werd iets teveel van het goede…..

    Groet! Paul

  • Eddie Kapitein

    Heb bij mij de cilinderkop laten vervangen en loopt daarna weer zonder problemen.

    Er willen problemen opduiken in het electronische gedeelte.

    Vindt het een fijne auto, zou de volgende keer wel een diesel nemen.