TD5 startproblemen

  • jac

    Sinds langere tijd heb ik problemen met mijn defender TD5 uit 1999.

    Hopelijk kan een van jullie mij een oplossing bieden.

    Het begon met startproblemen. Startmotor draait normaal, dieselpomp werkt starten dus. Maar dan slaat hij na een 5 tal seconden af en pas na zeer langdurig starten ( stratmotor draait, dieselpomp hoor je goed) slaat de motor pas aan.

    Motor loopt dan als een zonnetje. Soms ging het motormanagement lampje branden tijdens het rijden maar na uitzetten van de motor en direkt weer starten bleef het uit.

    Niet erg betrouwbaar met starten dus toch naar de garage gegaan en aan de computer gehangen. Dit wees uit een nieuwe krukas pullysensor en een nieuwe mass airflow sensor. Verder geen bijzondere uitlezing op de computer.

    In het verleden is de kabelboom al vernieuwd ( bekende olie-doorlek naar ECU) en de connectors naar de ECU zijn nu droog.

    Nu na een probleemloze anderhalve maand weer min of meer hetzelfde probleem. Tijdens het rijden gaat het oranje motormanagement lampje branden en nu slaat de motor af. Even wachten en dan loopt hij weer. Maar dan direkt weer hetzelfde. Uiteindelijk start hij niet meer. Accu leeg? Dus we laten we ons opslepen.

    Tijdens het slepen starten en ja hoor geen enkel probleem. Lampje blijft uit en nu naast het huis weer geen enkel probleem met starten. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Een ‘vocht’ probleem? De potentiometer van het gaspedaal is ook al vervangen.

    Wie o wie?

    Groeten

    Jac

  • Mark

    het klinkt als een probleem dat ik ook had, motor sloeg zelfs een keer af tijdens (100km/u) het rijden.

    herken de zoektocht. diagnose van mijn onderhoudsman: contactsslot.

    ik heb het contactslot (laten) vervangen en sinds dien geen problemen meer !!!

    je weet maar nooit……misschien is dit ook jou probleem….succes !!!

    MD

  • Erwin 110TD5

    Anders een keer je ECU laten uitlezen… Als je een Nanocom hebt kun je dat zelf :D

  • etienne

    jac Schreef:

    ——————————————————-

    > Sinds langere tijd heb ik problemen met mijn

    > defender TD5 uit 1999.

    > Hopelijk kan een van jullie mij een oplossing

    > bieden.

    > Het begon met startproblemen. Startmotor draait

    > normaal, dieselpomp werkt starten dus. Maar dan

    > slaat hij na een 5 tal seconden af en pas na zeer

    > langdurig starten ( stratmotor draait, dieselpomp

    > hoor je goed) slaat de motor pas aan.

    > Motor loopt dan als een zonnetje. Soms ging het

    > motormanagement lampje branden tijdens het rijden

    > maar na uitzetten van de motor en direkt weer

    > starten bleef het uit.

    > Niet erg betrouwbaar met starten dus toch naar de

    > garage gegaan en aan de computer gehangen. Dit

    > wees uit een nieuwe krukas pullysensor en een

    > nieuwe mass airflow sensor. Verder geen bijzondere

    > uitlezing op de computer.

    > In het verleden is de kabelboom al vernieuwd (

    > bekende olie-doorlek naar ECU) en de connectors

    > naar de ECU zijn nu droog.

    > Nu na een probleemloze anderhalve maand weer min

    > of meer hetzelfde probleem. Tijdens het rijden

    > gaat het oranje motormanagement lampje branden en

    > nu slaat de motor af. Even wachten en dan loopt

    > hij weer. Maar dan direkt weer hetzelfde.

    > Uiteindelijk start hij niet meer. Accu leeg? Dus

    > we laten we ons opslepen.

    > Tijdens het slepen starten en ja hoor geen enkel

    > probleem. Lampje blijft uit en nu naast het huis

    > weer geen enkel probleem met starten. Ik wordt er

    > een beetje moedeloos van. Een ‘vocht’ probleem? De

    > potentiometer van het gaspedaal is ook al

    > vervangen.

    > Wie o wie?

    >

    >

    > Groeten

    >

    > Jac

  • etienne

    heb juist hetzelfde probleem

    mazoutfilter vervangen

    batterij vervangen

    zwarte en rode fiche is droog

    graag een oplossing ?

  • arthur verhalle

    Etienne,

    Loop het hele circuit van de brandstof naar de motor eens na. Nieuwe brandplaatjes en O-ringen voor de 5 injectoren, brandstofdrukregelaar en brandstofpomp zijn de bekendste problemen.

    Arthur

  • etienne

    goeiemorgen,

    start probleem is terug

    onlangs iemand langs geweest , hij wist te vertellen startkabels en blijven starten 10 min .

    met als gevolg starter kapot

    hoofd omhoog en nieuwe plaatsen

    en ja , wagen start nog niet

    is er iemand die in omgeving antwerpen komt voor een kijkje te nemen ( zou het apprecieren )

    heb de wagen nu een week op mijn oprit , nog niet met de wagen gereden .

    batterij vervangen

    mazoutpomp+ filter vervangen

    starter vervangen

    Etienne

  • etienne

    Etienne 0494 312 999

  • Sylvester

    Hi, Praat je over een Disco of een Defender? Bij mijn disco was de schakelaar die de brandstof onderbreekt na een schok de oorzaak, ik weet niet of een defender deze schakelaar heeft. Na het doorverbinden van de schakelaar was het probleem bij mij verdwenen. Misschien een mogelijkheid.

    Groet Sylvester.

  • Bart van Dessel

    Etienne, dit is een Nederlands forum en geen soort wegenwacht waarbij we bij de mensen thuis komen om auto's te repareren. Probeer het eens bij het Belgische XRover.be of lukt het daar niet meer?