Revisie 2.25 diesel onderblok. wat kost dat?

  • Apke

    Even een foto van Arnold gejat …… Sorry Arnold.

    Bij de onderste blauwe pijl is de leiding voor de oliekoeler te zien.

    Zoals je ziet zat je er niet zover naast wat betreft het tussenstuk voor wat betreft de olie koeler, alleen de pomp zit op een andere plek ….. sorry Arnold nog een foto van jou :D

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPTHNN3G.jpg

    Je kijkt bij deze foto van onder naar boven en het ding in het midden van de foto is de oliepomp

    Nu maar hopen dat Arnold niet boos op me is haha.

  • Margriet

    goed geklust hee arnold maar uh, moet er geen matrasje op die lattenbodem onder je slaapzak?

    ziet er niet echt comfortabel uit zo. (:P)

    tenzij je teveel gezopen hebt buiten bij je kampvuurtje, dan slaap je overal

    groeten margiet.

    ik zou ook wel een bed erin willen maar ik moet die ene vierkante meter achterin ook al delen met 2 honden met modderpoten;)

  • Exfietser

    Je kunt het goed maken met een gevulde koek (:P)

    Arnold.

  • Apke

    That's the spirit.

    Ik ben ook altijd zo gelukkig na ieder probleem wat ik weer zelf het opgelost en zo trots op ieder blok wat ik uit elkaar heb gehaald en weer in elkaar heb gezet (en het daarna ook nog doet).

    Tja, oude auto's kosten tijd en geld, maar het is zo mooi om mee bezig te zijn.

    Nu heb jij motor problemen, maar ik lees nergens dat de motor niet wil aanslaan. Hoeveel auto's stonden er in de afgelopen weken langs de weg stil? Hoeveel auto's wilde met de kou niet meer starten?

    Ja, een mooi moment om trots te zijn op wat je hebt. In mijn geval een auto met een blok wat iedere 60 kilometer een liter olie nodig heeft, steeds duidelijker gaat tikken, gevoelsmatig inmiddels op ongeveer 3 cilinders loopt maar nog steeds start en rijd.

    En jou auto, komt zonder twijfel goed.

  • Apke

    Haha, ik dacht al dat er zo iets zou komen

    Help me herinneren dat je er 1 van me krijgt (even een paar dagen van tevoren zodat ik ze kan kopen) de eerste keer dat we elkaar weer zien. En anders …… ik heb altijd koffie bij me, al is het maar om te delen met mijn vrienden.

  • Exfietser

    Er ligt gewoon een luchtbed onder hoor. Alleen is die iets kleiner dan mijn slaapzak dus zie je hem niet. En met een borrel op slaap je ook bij het kampvuur.

    De echte die-hards slapen trouwens onder de wagen. Ik ken er zelfs een die volgende dag klaagde over oorsmeer (Lees er drupt wel eens wat onder de wagen.) bij een befaamd hout hakkersweekend.

    In een 88 of 90 kun je ook slapen hoor. Rechter voorstoel naar voren klappen en dan een deelbare plank vanaf het dashboard helemaal naar achter is een mogelijkheid. Ik dacht dat Jurgen zoiets had gemaakt. Ook is het mogelijk om verder naar achter te liggen met het boven klepje open en je voeten uit de wagen te laten steken. Als je dan een oz-tent hebt zijn je voeten ook binnen. Ander alternatief is natuurlijk de daktent.

    Je rijdt het most versatile vehicle in the world. The only limit is your own imagination.

    Arnold.

  • Margriet

    ja leuk, een daktent….

    dan moet er wel heel wat gebeuren want ik heb een softtop….

    maar dat is ook een soort daktent toch? (tu)

  • Margriet

  • Exfietser

    Voor de militaire 109 softop bestaat er en imperiaal hoor. Zoiets kun je voor een 88 ook maken. Of als je er zo een te pakken hebt gewoon een stuk er tussen uitslijpen. Echt alles is mogelijk.

    Arnold.

  • Margriet

    ja die heb ik een gezien, geloof bij bolleboom maar die vind ik echt ontzettend lelijk. (sorry mijn mening). ik wil dan liever iets in rolkooi model en dan daar een daktent op zou wel heel bruut zijn. maar goed dat ik een oudejaarslot heb en ook nog de postcode loterij, nou nog een portie geluk. een ruime fantasie heb ik ook al dus dan komt het vast goed.