Revisie 2.25 diesel onderblok. wat kost dat?

  • Margriet

    dat klopt apke maar ik wil de hoeveelheden olie die mijn blok nu spuugd niet in mijn inlaat spruitstuk hebben, dat snap je zelf ook wel he?

    dan loopt ie zo op olie en dan rijd ie nog 1 keer 150 en dan hoor je een harde klap endat was dan mijn blokje :S

  • Exfietser

    Ja ik had de plaatjes toch. En dit vind ik nu een draadje of moet ik zeggen tjes want het zijn er twee. En je leert er altijd weer wat van.

    Arnold.

  • Apke

    Ik had bijna dezelfde plaatjes, alleen een iets andere pomp.

    Leuke discussie trouwens, maar volgens mij kan jij ook een avondvullende workshop geven over oliepompen :D

  • Margriet

    nou zeker, al is het een algehele workshop over motoren in het algemeen dan hou ik me ook aanbevolen. ik kan een hoop leren van jou arnold. da's nu wel duidelijk. en van de rest ook trouwens maar ik vind het erg leuk dat je alles zo op gaat zoeken en met plaatjes erbij alles zo goed mogelijk probeerd uit te leggen! echt top!

    bedankt, dit soort dingen maakt het echt leuk op zo'n forum.

  • Exfietser

    Helaas door schade en schande over wel meer dan alleen dat pompie.

    Arnold.

  • Margriet

    hee arnold sta jij ook in 't smoelenboek?

    ik kan je niet vinden en ben benieuwd naar jouw land rover(s)

  • Martin Venix

    Ik geloof dat ik er goed naast zat….. :S

    Maar dit draadje is leerzaam (tu) Nu nog even de problemen van Margriet oplossen…..

    Martin

  • Apke

    Ach, we slaan allemaal de plank wel eens mis.

    Leren doen we dagelijks, volgens mij wordt niemand met veel kennis geboren.

  • Exfietser

    Ja daar sta ik in, maar dan in het oude smoelenboek dat ik zelf ook niet meer kan vinden'

    Ik ben even opzoek geweest naar oude draadjes en heb er een paar gevonden over de oliepomp.

    http://landrover.startpagina.nl/prikbord/read.php?1162,6248097,6248097#msg-6248097

    En hier:

    http://landrover.startpagina.nl/prikbord/read.php?1162,6233831,6233842#msg-6233842

    Van de mensen die hier gepost hebben heb ik toen heel veel geleerd. Ik ben ook ooit begonnen met het kopen van een landrover die niet zo heel goed meer was zeg maar. Ik wist toen ook nog niets van autotechniek. Ik ben gewoon maar gaan repareren en dan leer je een hoop hoor.

    Zo was mijn wagen toen ik hem kocht:

    Nu is hij zo:

    Maar daar was wel iets voor nodig. Dit is een foto van onder de wagen. Je ziet de krukas en de oliepomp.

    Dit was mijn distributie:

    Dit is mijn distributie:

    Motor:

    Motor nieuw:

    Versnellingsbak:

    De wagen is nu nu een soort offroad camper en mobile shack(=radio amateur station) Alles is aanwezig zoals een koelkast, gaskookplaat en stromend water. Twee slaaplaatsen de standaard 2,5KW leger dynamo zodat er een sterke zender gevoed kan worden. Dit jaar gaat alles er overigens weer uit gesloopt worden want ik wil hem op geel kenteken hebben met een achterbank, uitneembare kamperspullen en twee slaaplaatsen. Dus wel dezelfde mogelijkheden als nu maar even anders gerealiseerd en dan op geel. Hij moet ook geschikt worden om in de winter naar de noordkaap te kunnen reizen. Dus een stevige standkachel moet er ook in komen.

    Dus nog werk zat. De wagen blijft autotechnisch verder gewoon standaard. Dus de standaard uitrusting uit het leger wat betreft veren, dempers, motor en v-bak.

    Arnold.

  • Margriet

    heey martin,

    we moeten allemaal leren hoor. en met mijn karretje komt het ook wel goed.

    ben echt benieuwd wat er gebeurd morgen, met de nieuwe olie in de juiste hoeveelheid. anders moet ie misschien maar eens naar de dokter..

    ik hou jullie op de hoogte!

    groeten margriet